آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

راهکار سروش صحت برای آنکه به کسی برنخورد



سروش صحت معتقد است، خروجی مجموعه «لیسانسه‌ها» از آن چه که فکر می‌کردند بهتر شده است. او می‌گوید که امیدوار بودند مردم از این مجموعه استقبال کنند، اما این استقبال از آن چیزی که امید داشتند بیشتر بوده است.

 نویسنده و کارگردان «لیسانسه‌ها» که مشغول ساخت سری دوم این مجموعه است، در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی حضور بازیگران جدید در قسمت دوم این مجموعه اظهار کرد: خیلی دوست دارم در کارهایی که انجام می‌دهم ترکیب بازیگران، ترکیبی باشد از افرادی که شناخته‌شده‌تر هستند و بازیگران توانایی که برای بیننده تلویزیون کمتر شناخته‌شده‌ هستند.

 

  اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی , سروش صحت

او در این زمینه به حضور موفق هوتن شکیبا در «لیسانسه‌ها» اشاره کرد و گفت: سال‌ها دلم می‌خواست با او کار کنم. هوتن شکیبا یکی از بهترین‌های تئاتر است و در کارهای قبلی من از جمله «پژمان» و «شمعدونی» برای حضورش پیشنهاد داده شده بود اما آن موقع شرایط پیش نیامد و خیلی خوشحالم که الان حضور دارد. کاظم سیاحی نیز سال‌هاست که با او دوست هستم و اصولا دوست‌دارم ترکیب بازیگران، ترکیبی از شناخته‌شده‌ها و بازیگرانی که توانا هستند و آنها را کمتر می‌شناسیم باشد.

 

این کارگردان درباره‌ی روند قصه «لیسانسه‌ها» که آیا در سری جدید به همین شکل ادامه خواهد داشت؟ توضیح داد: به هر حال یک سریال ۶۰ قسمتی مسلما داستان‌هایی را در دل خود دارد، اما تیم و بازیگران یکی هستند. ما همین قصه را ادامه می‌دهیم اما به دلیل اینکه تلویزیون اصرار داشت که این مجموعه از دی ماه به روی آنتن برود و ما تا این تاریخ بیش از ۲۵ قسمت نمی‌توانستیم آماده کنیم، ادامه کار برای پخش به اواخر تابستان سال آینده موکول شد.

  اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی , سروش صحت

صحت درباره‌ی تکیه‌کلام‌هایی که در مجموعه «لیسانسه‌ها» شکل گرفته است، توضیح داد: متاسفانه به تازگی در کارهای مختلف هر شوخی به عده‌ای برمی‌خورد؛ بنابراین برای اینکه این اتفاق پیش‌ نیاید، سعی کردیم تمهیدی برای آن پیدا کنیم تا به کسی برنخورد.

 

او همچنین درباره‌ی پرداختن به مسائل و مشکلات جوانان و اینکه آیا با خط قرمزهایی روبه‌رو بوده است؟ اظهار کرد: به دلیل اینکه داستان درباره سه جوان است طبیعا برخی از مشکلات جوانان نیز در آن مطرح می‌شود، اما به طور کلی این مجموعه یک کار سرگرم‌کننده درباره سه نسل جوان است که طبیعتا بخشی از مشکلات جوانان در آن دیده می‌شود.

 

این کارگردان در پاسخ به اینکه آیا فاصله‌ای که در پخش فصل جدید خواهد افتاد لطمه‌ای به کار نخواهد زد؟ توضیح داد: امیدوارم لطمه‌ای به کار نزند ما دلمان می‌خواست فاصله‌ای نباشد اما چاره‌ای نداشتیم به جهت اینکه طرح ما ۶۰ قسمت بود اما تلویزیون اصرار داشت که پخش آن را از دی ماه شروع کند؛ بنابراین چاره‌ای نداشتیم جز اینکه بقیه‌ کار را سال آینده تابستان یا اوایل پاییز به آنتن برسانیم.

 

صحت در ادامه در پاسخ به اینکه برای اتصال قسمت‌های اول و دوم، چه تمهیداتی اندیشیده‌اید؟ توضیح داد: ‌امیدوارم پس از پخش خلاصه‌ای از بخش اول، ادامه مجموعه نیز پخش شود.

  اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی , سروش صحت

این کارگردان درباره‌ی اینکه اتفاقات فصل دوم «لیسانسه‌ها» چه خواهد بود؟ توضیح داد: «لیسانسه‌ها» مجموعه‌ای نیست که دارای دو فصل بوده باشد و ما برنامه‌ریزی برای آن نداریم؛ چرا که قصه‌ همان است به نوعی که شخصیت‌ها در بخش اول سوار یک ماشین‌ می‌شوند فصل بعد هم در همان ماشین هستند و یک گشتنی‌ است که از یک مقصد به مقصد دیگر می‌روند اما به مدت شش ماه بین آنها فاصله خواهد افتاد.

 

صحت درباره‌ی اینکه آیا بازیگران جدیدی هم به مجمومه اضافه خواهد شد؟ اظهار کرد: بازیگران جدید در روند قصه اضافه خواهند شد اما نه به این علت که فصل جدیدی را شروع می‌کنیم.

 

او در پاسخ به این پرسش که در مجموعه «لیسانسه‌ها» چقدر از بعد روانشناسی روی لحظات غم و شادی توجه شده است؟ اظهار کرد: ما در این مجموعه سعی کرده‌ایم برای تمام بخش‌هایمان مشاوره علمی داشته باشیم و سعی کردیم تا جایی که در توانمان هست تحقیق علمی کنیم و بیشتر از آن هم از افرادی که در تخصصشان بوده است، استفاده کرده‌ایم.

  اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی , سروش صحت

این کارگردان درباره‌ی ریسک گنجاندن لحظه‌های تلخ در یک مجموعه طنز نیز اظهار کرد: مجموعه «لیسانسه‌ها» رگه‌های غم دارد و این چیزی بود که حتی نگرانش بودیم؛ چرا که تا به حال پیش از این کمتر پیش آمده در مجموعه‌های طنز و کمدی لحظات تلخ را ببینیم ولی با مشورتی که با ایمان صفایی داشتیم به این فکر کردیم که اگر بتوانیم از پس آن بربیاییم که موفق هم بوده‌ایم؛ چرا که به هر حال در زندگی لحظات غم و شادی با هم هستند و این نیست که ما فقط غم و یا فقط شادی در زندگی داشته باشیم؛ بنابراین اگر بتوانیم غم‌ها را با یک زبان و رویکردی که شیرین باشد و مخاطب را اذیت نکند بازگو کنیم به زندگی طبیعی مردم نزدیک‌تر شده‌ایم؛ البته در این باره خیلی نگران بودیم اما تا اینجای کار خوب شده است. بازخوردی که از مخاطبان داشته‌ایم خوب بوده است و برایشان‌ جالب است که در این کار لحظاتی خندیدند و لحظاتی هم غمگین و ناراحت شدند و به فکر فرو رفتند.

 

سروش صحت در پایان از نگارش و ساخت یک فیلم‌نامه سینمایی با همکاری ایمان صفایی برای سال آینده خبر داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------