قاتل اهلی و هوش سرشار فیلمساز



  اخبار فرهنگی ,خبرهای   فرهنگی ,ر فیلمساز

 

گمان من این است که «قاتل اهلی» متفاوت ترین و روزآمدترین فیلم مسعود کیمیایی است. جادوی فیلمبرداری و مهارت خاص در دکوپاژ شورانگیز است و دیالوگ های فیلم بسیار پرمغز و باصلابت هستند.شاید بدون اغراق باید بگویم که من منت‌دار مسعود کیمایی هستم که به من اعتماد کرد و این افتخار را داد که که مقابل دوربینی حضور پیدا کنم که ایشان فرمان حرکت به آن می‌داد.

 

از خاطرم نمی‌رود که جمله زیبایی که سر صحنه به دیالوگ‌های من اضافه کردند و گفتند: «به ونگوک گفتن چرا گوشت رو بریدی...» که این هم نشان هوش سرشار ایشان در چینش لغات دارد.در عین حال بازی مقابل پرویز پرستویی بزرگ آنقدر برایم ارزش داشت که لازم بدانم باز هم از اخلاق حرفه ای و مثال زدنی ایشان تقدیر کنم. فقط ای کاش ایشان ستاره فیلم می‌ماند و خوب می‌دانم که او نیز ته قلب خود به همین نتیجه رسیده است. هر چه باشد پرویز پرستویی قهرمان را هزار بار بهتر از ما می‌فهم.

 

زمانی که مصاحبه مطبوعاتی فیلم قاتل اهلی را دیدم با خودم گفتم که هر آنچه در داستان این فیلم است، در همین جا پیاده شد.تقابل سروش معرفت با پیش‌روی سرمایه و... اما ای کاش این اتفاقات علنی نمی‌شد. آقای قوچانی هم برای این فیلم زحمات زیادی کشیدند و می‌دانم که دل ایشان هم برای این فیلم می‌سوزد و بدون تردید هیچکدام از عوامل دوست ندارند این پروژه شکست بخورد.با تمام حواشی که برای این فیلم به وجود آمده باید بگویم قاتل اهلی ارزش دیدن را دارد، اساسا فیلم‌های مسعود کیمیایی ارزش دیدن دارند و ما هم جرم اعتراض به حکم سلطان را مرتکب نمی‌شویم.

 

 رضا رشیدپور*

* مجری تلویزیون و بازیگر

 

 اخبار  فرهنگی -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------