آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

واکنش هنرمندان به شرایط خوزستان + عکس



  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,واکنش هنرمندان به شرایط خوزستان

برخی از چهره های مطرح کشور نسبت به بی توجهی به شرایط بحرانی استان خوزستان واکنش نشان دادند.

 به گزارش جام جم آنلاین، حمید فرخ نژاد که اصالتی جنوبی دارد در اینستاگرام خود نوشت:

اتفاقی که این روزها در خوزستان رخ می‌دهد مایه شرمندگی و شرمساری است. شرمندگی و شرمساری برای تمام مدیرانی که مسئولیت این اتفاق را به عهده دارند، اما سال‌های سال است که نه کاری می‌کنند و نه توجه‌ای. می‌گویند تلاش کردیم، می‌گویند دست ما نیست، می‌گویند بودجه نمی‌رسد و ...اما هیچکدام این‌ها باعث نمی‌شود تا خوزستان مایه شرمندگی تان نباشد. من به عنوان یک شهروند عادی هیچ‌کاری از دستم برنمی‌آید؛ تلاش کردم تا اطلاع‌رسانی کنم.

 

تلاش کردم تا راهی پیدا شود؛ به مدیر منطقه آزاد آبادان پیشنهاد دادم که همایشی برگزار کنیم؛.سینمار تخصصی. با معاونت فرهنگی دانشگاه تهران صحبت کردم و حتی یک جلسه مشترک با مدیر محیط‌زیست سازمان ملل در ایران ترتیب دادم تا مشکلات بررسی شود و نگاه جهانی معطوف شود، اما متاسفانه هیچ پیگیری از طرف مسئولین منطقه آزاد انجام نشد.

 

مدت‌ها تلاش کردم تا درباره وضعیت آبادان و خرمشهر بعد از جنگ و بازسازی آن اطلاع‌رسانی کنم تا شاید توجهی شود و این مردم شریف، خسته و بیچاره این مناطق بالاخره رنگی دیگر از زندگی در شهر خود را ببینند. اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدم؛ آنقدر که گفتم دیگر حرفی نمی‌زنم. حالا وضعیت از بازسازی شهرها هم بدتر شده است؛ حالا مسئله هوایی است که مردم تنفس می‌کنند و جانشان را به خطر می‌اندازد.

 

مردم خسته‌تر از مواجهه با این شرایط هستند و جز تحمل چاره‌ دیگری ندارند. در چنین وضعیت فکر می‌کنم که جز شرمندگی و سرافکندگی چیز دیگری نباید نصیب کسانی شود که مسئول این ماجرا هستند. برخلاف آنچه در این روزها اتفاق افتاده این مسئولیت را سیاسی نمی‌کنم و این اعتراض سیاسی نیست. چون انگار این روزها همه برخوردها سیاسی است و انگار صلاح مردم در درجه دوم اهمیت قرار گرفته و هرجناحی بهانه خودش را پیدا می‌کند؛ یک‌روز این‌طرفی‌ها گرد و خاک خوزستان را بهانه می‌کنند ومی‌خواهند مسئول پاسخگو که از جناح رقیب است جواب دهد و یک روز دیگر هم آن‌طرفی‌ها حادثه پلاسکو را پررنگ می‌کنند و دنبال رقابت‌های سیاسی هستند. اما مردم انگار هیچ نقشی در این اتفاق‌ها ندارند. انگار نه انگار که زندگی مردم است که قربانی این بازی‌های سیاسی و این درست عمل نکردن به وظیفه‌ها می‌شود. اگر در این میان کاری از دست مدیر سازمان محیط‌ زیست برنمی‌آید، چرا استعفا نمی‌دهند تا افکار عمومی متوجه مشکلات شوند و بدانند از دست ایشان هم کاری برنمی‌آید؟

 

کاش یک‌بار به این شرایط درست و دقیق نگاه کنیم؛ زندگی مردم را ببینیم و شرمنده انجام ندادن وظیفه خود باشیم و نه رقابت جناحی

 

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,واکنش هنرمندان به شرایط خوزستان

محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم های «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» که امسال در جشنواره فیلم فجر با فیلم ماجرای نیمروز توانست چهار سیمرغ بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه ملی،بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و بهترین طراحی صحنه و لباس را از آن خود کند به دنبال این بحران در اینستاگرامش نوشت:

 

خوزستان عزیز

من اهل شمال ایران هستم ولی همیشه عاشق خوزستان بودم. هیچ‌وقت در خوزستان غریبی نکرده‌ام. با خنکی کارون زیبا، پهناوری نخلستان‌های اروند‌کنار، حمیسه و فلافل لشکرآباد، بستنی ملاثانی و شور زندگی مردم در بازار دزفول و اهواز و آبادان عشق کرده‌ام. نه. باور نمی‌کنم. این خوزستان من نیست. اصرار نکنید که بغضم می‌ترکد

 

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,واکنش هنرمندان به شرایط خوزستان

محسن چاوشی خواننده پاپ کشور نیز نوشت:

بحث و موضوع خوزستان، آنقدر تکراری شده و آلوده به اغراض مختلف سیاسی و... که آدم نمی‌داند واقعا چه بگوید. خوزستان اما یک مساله سیاسی نیست. یک مساله انسانی است و انسان را مدام نمی‌شود با سیاست و جناح‌بازی‌های مغرضانه فدا کرد. حال خوزستان خوب نیست. یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور، اینطور باشد شرمساری‌اش برای کیست؟ با مقصرجلوه دادن این یا آن دردی از تن خوزستان رنجور و مهجور، مظلوم و سربلند اما مغرور کم می‌شود؟ نه. حرف بزنیم، می‌شود شوآف. حرف نزنیم، می‌گویند سکوت کرده مصلحت اندیش است. من درد می‌کشم از درد خوزستان. از درد هرکجای ایران. هر زمان. هر وقت. هر جا. هر گوشه‌ای از این وطن که دردش بیاید، یک گوشه از وجود من می‌لرزد... این هوا و این نارسایی‌ها حق هیچ کدام از مردمان این سرزمین نیست.

 

گاهی وقت‌ها فکر می‌کنم هر مساله‌ای در این کشور، فقط سوژه‌ای برای صفحه‌های مجازی شده و تیترهای اول روزنامه‌ها و... ولی آن‌ها که در خوزستان زندگی می‌کنند می‌دانند که دیده شدنِ درد خوب است، اما از آن بهتر درمان کردن، یا حداقل تلاش برای درمان کردن است. این کاری است که باید شود. مطرح کردن دردها کار اشتباهی نیست. درست است. اما کافی نیست. خوزستان و مردمش به گردن این کشور و مردمانش حق دارند. این را هزار بار گفتم. اما در این سال‌ها چه کردیم برای این خاک و مردمانش که.... خوزستان به ما نیاز ندارد آنقدر که ما به خوزستان نیاز داریم. ما بیشتر از خوزستان به خوزستان نیاز داریم. اگر حرف نمی‌زنم از مصلحت‌اندیشی نیست، از تکرار و بی‌نتیجه ماندن حرف، عاجزم

 

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,واکنش هنرمندان به شرایط خوزستان

علی انصاریان، بازیکن قدیمی فوتبال و بازیگر حال حاضر سینما و تلویزیون کشور نوشت:

بنام خداااا... این پست رو فقط و فقط به احترام مردم نازنین و خونگرم و صبور خوزستان مینویسم... تا اینجا نباشی ،نمیفهمی هوا نیست ،برق نبست ،آب نیست ،،،یعنی چی!!!!!؟؟؟؟یعنی کوچکترین حق...یعنی نفس کشیدن تو گرد و غبار و ریز گرد،،،یعنی نه نور خورشید نه نور لامپ و نه آب برای حمام و غذا و دستشویی و ......غذای حاجت،،،، اینجا خورستانه شاید ندوننندددد،،اینجا جایی که ٨ سال خط اول جنگ تحمیلی بوده،اینجا همه مردم با دست خالی جلو توپ و تانک وایسادن،،اینجا اولین شهیدهارو داده،،اولین اسرا ،اولین سینه سپر کرده در برابر سپاه تا دندون مسلح صدام و عراق ....اینجا خوزستانه ،،شهرررر سرداران شهید و بزرگ ،،،اینجا خوزستانه ،،که شهر سردار شهید محمد جهان آرا است ،،جایی که سردار زیاد داشته و داره و خواهد داشت ،،،،اینجا بوده که امثال جهان آراها بزرگ شدند،،، یاد این شعر میفتم وقتی اسم خوزستان میاد:::: محمد نبودی ببینی

شهر......... اینجا خوزستانه .... حق این مردم این نیست به علی

 

نفس بکش خوزستان تشنه من ،،،که تو عادت داری به این هواهاااااااا 

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,واکنش هنرمندان به شرایط خوزستان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------