چهره آزاد: هنوز من را در خیابان خانم خمسه صدا می‌کنند



  اخبارفرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,چهره آزاد

رامبد جوان در این برنامه از مادربزرگ سینمای ایران رقیه چهره آزاد یادکرد و ۲ کتاب «جان سوخته» و «قدرت خنده» را به خوانندگان کتاب معرفی کرد.

 به  گزارش باشگاه خبرنگاران ؛شب گذشته رامبد جوان با پرداختن به موضوع انجام دادن و تقسیم کارهای روزمره بین خانواده میزبان بازیگر مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» و کمدین استاد کهنمویی شد.

 

همچنین در بخش اجرای بازیگر کمدی استاد کهنمویی با مضمون آموزش فنون رزمی و کیا بازیگر نمایشی «خندوانه» در استودیو حاضر شدند و جوان میزبان جوان توانمند و خارق العاده سید جلال موسوی امجد از خطه لرستان بود.  این مرد باقدرت خارق‌العاده‌ای که داشت می‌توانست به‌عنوان اولین و تنهاترین فرد در جهان، تمام جملات را برعکس بگوید و بنویسد.

 

جوان در ادامه برنامه از افسانه چهره آزاد بازیگر سینما و تلویزیون برای حضور در استودیو «خندوانه» دعوت کرد و در ابتدا از فعالیت‌های اخیرش در انجمن سینماگران ایران جویا شد.

 

چهره آزاد پس از سلام گرم و صمیمی با تماشاگران در استودیو و جوان، در خصوص فعالیت‌های اخیرش در انجمن سینماگران و دلایل کمرنگ شد بازی‌هایش در تلویزیون و سینما گفت: بعد از مدت‌ها هنوز شرایط و نقش متفاوتی نبوده  که من آن را دوست داشته باشم و ترغیب به بازی‌ام کند.

 

وی افزود: همیشه روند بر این بوده که خانم‌های بازیگر پس از رسیدن به سن ۳۰ تا ۴۰ سالگی یک نقش تکراری و یک تیپ را بازی می‌کنند و به آن‌ها پیشنهاد می‌شود، اما من به دنبال نقش متفاوت هستم و ترجیح می‌دهم کار نکنم.

 

در ادامه این گفتگو، جوان به حضور چهره آزاد در فیلم سینمایی «اسپاگتی در ۸ دقیقه» اشاره کرد و چهره آزاد بابیان خاطره‌ای از ایفای نقش خود در این فیلم سینمایی اظهار داشت: «اسپاگتی در ۸ دقیقه» تنها فیلمی بود که من دعوا و نبرد ۲ خانم را تجربه می‌کردم و برای اون سکانس شمشیر واقعی به ما دادند و ما مجبور بودیم شمشیربازی واقعی کنیم. البته بعد از بازی و تمرین با شمشیر به این ورزش علاقه‌مند شدم اما مشغله کاری مجال ادامه این رشته را به من نداد و در عوض تجربه‌ای متفاوت و خوب را با شما (خطاب به رامبد جوان) پشت سر گذاشتم.

 

بازیگر مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» به پررنگ بودن خوشبختی در زندگی‌اش اشاره کرد و پیرامون زندگی مشترک خود با شاهرخ فروتنیان گفت: من و شاهرخ ۴۰ سال است که همدیگر را می‌شناسیم و ۳۵ سال تجربه زندگی مشترک باهم داریم و بسیار خوشحال و خوشبخت هستیم.

 

وی در ادامه بازار شایعات را حول زندگی هنرمندان بخصوص بازیگران داغ دانست و بیان کرد: من و آقای خمسه سال‌های خیلی دور یک برنامه تلویزیونی داشتیم که هر ۲ به‌صورت مشترک با اسامی واقعی خودمان هم بازیگر بخش نمایشی و هم مجری برنامه بودیم، رفته‌رفته از آن سال همه فکر می‌کنند من و علیرضا خمسه زن و شوهر هستیم و هنوز من را در خیابان خانم خمسه صدا می‌کنند، از همین‌جا اعلام می‌کنم، من از ۱۵ سالگی تا به الان عاشق شاهرخ هستم.

 

چهره آزاد از دوران کودکی و وانت‌سواری‌های دوره جوانی و نوجوانی خود در شهرستان دماوند و خصلت زبانزد پدرش (صبوری کردن) گفت: پدرم فوق‌العاده صبور بود و آرامش داشت، از او داشتن آرامش و قضاوت نکردن را یاد گرفتم و سعی می‌کنم مانند پدرم رفتار کنم.

 

وی در ادامه همسر خود را (شاهرخ فروتنیان) انسان و مردی واقعی و شریف دانست، با یک تماس تلفنی فروتنیان از پشت خط با جوان و مرم خوب ایران سلام رساند. 

 

جوان در ادامه این برنامه از مادربزرگ سینمای ایران رقیه چهره آزاد یادکرد و ۲ کتاب «جان سوخته» زندگی مولانا به قلم نهال تجدد و «قدرت خنده» برای مجید پزشکی را برای خوانندگان کتاب معرفی کرد و پس از ثبت لبخند ۱۰ ثانیه قول داد: با توجه به اینکه من ۱۰ سال است سیگارم را ترک کردم، قول داد تا بیرون از استودیو «خند وانه» باکسانی که سیگاری هستند و قصد ترک آن را دارد، همراهی کند و همچنین قول داد یک روز با ۵ خانم سالمند معاشرت کنم و تفریح برویم.

 

گفتنی است در ادامه برنامه تلویزیونی «خند وانه» کارگردان و مجری این برنامه به نگارش غلط این روزها در فضای مجازی و پیام‌ها اشاره کرد و گفت: این روزها نوع نوشتار ما در فضای مجازی و دیگر پیام‌هایمان به‌شدت تغییر کرده است و کم‌کم با نادیده گرفتن پیشینه تاریخی دستور زبان و ادبیات جملات غلط منصوب می‌شود. امیدوارم کمی به زبان و ادبیاتمان متعهد باشیم.

 

جوان برنامه شب گذشته را با برگزاری مسابقه «دیکته» بین تماشاگران «خند وانه» و همچنین آخرین بخش نمایشی «کیا» به‌پایان رساند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------