این دو نفر تنها کسانی اند که از برندگان اسکار خبر دارند+عکس



  اخبارفرهنگی,خبرهای فرهنگی, برندگان اسکار

یکشنبه شب به وقت لس‌آنجلس و بامداد دوشنبه به وقت ایران برندگان اسکار اعلام خواهند شد، اما پیش از آن زمان تنها دو نفر از نتیجه آرا و برندگان اسکار خبر دارند.

به گزارش خبرآنلاین احتمالا تاکنون نام مارتا رویز و برایان کولینان به گوشتان نخورده است. آن‌ها تاکنون در فیلمی بازی نکرده‌اند و هیچ‌گاه عکسشان روی جلد مجله‌ها چاپ نشده است، اما آن‌ها از مهمترین افراد مراسم اسکار هستند.

 

اگر می‌‌خواهید پی به اهمیت این دو تن در اسکار ببرید، کافی است بدانید که تنها دو نفر در جهان وجود دارند که پیش از باز کردن پاکت حاوی نام برندگان اسکار از هویت آن‌ها خبر دارند.

اما چگونه؟ رویز و کولینان کسانی هستند که آرای اعضای اکادمی را بارها و بارها می‌شمارند تا مطمئن شوند برندگان جوایز چه کسانی هستند. وظیفه دیگر آن‌ها این است که تا یکشنبه شب و زمان برگزاری مراسم اسکار مطمئن شوند که نتایج مخفی می‌ماند و سالم به محل برگزاری هشتادونهمین دوره اسکار می‌رسد.

  اخبارفرهنگی,خبرهای فرهنگی, برندگان اسکار

 رویز در این باره می‌گوید: «از من می‌پرسند در این کار چه چیزی بیش از همه لذت‌بخش است. بیشترین لذت زمانی است که با ماشین در راه محل برگزاری اسکار هستم، زمانی که همه در حال پیش‌بینی برندگان هستند و من البته می‌دانم که اسکار به چه کسی می‌رسد.»

 

این دو بلافاصله پس از پایان مهلت رای‌گیری در روز سه‌شنبه سوم اسفند کار شمارش آرا را آغاز کردند. برندگان اسکار با رای هفت هزار عضو آکادمی علوم و هنرهای سینما برگزیده می‌شوند. رای‌گیری هم به صورت الکترونیک و هم از راه پست صورت می‌گیرد.

 

اگرچه این روزها بیشتر اعضای آکادمی رای خود را به صورت الکترونیک ارسال می‌کنند، اما شمارش آرا همچنان دستی است. رویز در این باره توضیح می‌دهد: «به محض پایان زمان رای‌گیری، ما همه چیز را روی کاغذ چاپ می‌کنیم و پس از آن به صورت دستی به شمارش آرا مشغول می‌شویم. این کار دلایل بسیاری دارد که یکی از مهمترین آن‌ها اطمینان از درز نکردن نتایج در کامپیوتر شخص دیگری است.»

 

البته در شمارش آرا گروهی به این دو کمک می‌کنند، اما از آنجا که این افراد تنها بخش کوچکی از آرا را می‌شمارند به نتایج پی نخواهند برد.

 

آنها تا روز جمعه به کار شمارش آرا پایان می‌دهند ولی برای اطمینان نام برندگان تمامی رشته را به خاطر می‌سپارند تا در صورتی که پاکت حاوی نام برنده‌ها صدمه دید یا از میان رفت امکان جایگزین کردن آن وجود داشته باشد. هر کدام از این دو نفر یک سری کامل از برگه‌های رای را پیش خود دارند و پاکت حاوی نام برندگان را در مکانی نامعلوم نگهداری می‌کنند.

 

در روز مراسم اسکار هر کدام از این دو نفر از مسیری جدا به سمت محل برگزاری مراسم حرکت می‌کنند تا اگر برای یکی حادثه‌ای روی داد دیگری به موقع به محل برسد. البته در تمام طول مسیر پلیس لس‌آنجلس همراه این دو نفر است. این ملاحظات امنیتی تا رسیدن آن‌ها به محل برگزاری مراسم و تحویل دادن پاکت‌ها به معرفی‌کنندگان افراد برنده ادامه خواهد داشت.

 

از 83 سال پیش به این سو با همین روش برندگان اسکار را مشخص می‌کنند و شگفت اینکه در این مدت طولانی تنها 12 نفر دیگر عهده‌دار مسئولیت شمردن آرا و رساندن نتایج به مراسم بوده‌اند.

 

رویز در پاسخ به پرسشی درباره وسوسه درمیان گذاشتن نام برندگان با دیگران گفت: «اطرافیان و اعضای خانواده ما می‌دانند که این شغل ماست و درباره آن صحبت نمی‌کنیم.»

 

هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار یکشنبه 26 فوریه به وقت لس‌آنجلس (دوشنبه 9 اسفند وقت ایران) برگزار در دالبی‌تئاتر هالیوود خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------