چرا کلاه قرمزی خانه‌نشین شد؟



  اخبارفرهنگی,خبرهای فرهنگی, کلاه قرمزی

چندسالی است شنیدن نام «کلاه قرمزی» بوی نوروز را به مشام می‌رساند. از همان سال 88 که ایرج طهماسب و حمید جبلی(بجز سال 89) با برنامه نوروزی‌شان در آغاز بهار میهمان خانه ما شدند، یکی از دلخوشی‌ و انتظارات بهاره‌مان شد عیددیدنی با کلاه‌قرمزی و پسرعمه‌زا و فامیل دور.

 به گزارش ایران آنلاین؛ همان «هپی نیو یر»ی که ببعی در ابتدای تیتراژ برنامه می‌گفت سال نو را عمیقاً برایمان خجسته و فرخنده می‌کرد و آخ، دهنمان آب می‌افتاد برای شیطنت بچه‌های آقای مجری و قصه‌های شبانه او که بیشتر خواب را از سر می‌پراند. اما هشتم دی‌ماه که خبر درگذشت دنیا فنی‌زاده تمامی دنیای کودکی‌مان را تکان داد خیال نمی‌کردیم عید امسال میهمان کلاه قرمزی و دوستانش باشیم، اما خبر آمد که برنامه در حال ضبط است و از تغییرات کار و این و آنش گفتند و دلمان را صابون زدیم که پس از سال تلخ هنری و سیاسی که پشت سرگذاشته‌ایم، این دوستان ‌‌بیست‌وچندساله‌مان کمی لبخند بر لبانمان خواهند کاشت، این بی‌جان‌های از همه جاندارتر.

 

اما دیروز صبح حمید مدرسی، تهیه‌کننده مجموعه «کلاه قرمزی» با انتشار اطلاعیه‌ای توقف تولید این مجموعه برای نوروز سال 96 را اعلام کرد و علت آن را عدم حمایت مالی ازسوی تلویزیون برشمرد: «اینجانب به همراه نویسندگان و کارگردان محترم طرح آقایان ایرج طهماسب و حمید جبلی و به همراه گروهی بالغ بر ۹۵ نفر از هنرمندان بنام سینما و تلویزیون که در خصوص تولید مجموعه جدید کلاه قرمزی (نوروز ۹۶) از ۴ ماه پیش تولید این مجموعه را همزمان با شرایط وخیم مالی سیما که بر کسی پوشیده نیست آغاز کردم و با بیش از گذشت ۵۰ درصد فیلمبرداری این مجموعه و به دلیل عدم دریافت هرگونه کمک مالی از سوی سیما، تولید این مجموعه متوقف شد. گویا مجموعه کلاه‌قرمزی نخستین قربانی بحران سیما در بخش مالی در این مقطع زمانی است.

 

اینجانب با استناد به عدم تسویه حساب ۳ سال گذشته سیما با مجموعه در دو دوره تولیدی و عدم حل و فصل دیگر مشکلات طرح، آغاز تولید سری جدید را نمی‌دانم دلیل کافی است که وفاداری سازندگان این مجموعه را به اثبات برساند یا خیر؟ و همچنین دلیل محکمی برای همدلی این مجموعه با مدیران سیما که در سال‌های گذشته و در اوج مشکلات مالی وقت سیما، دست از همکاری و همراهی برنداشته بودند.شخصیت محبوب و ملی کلاه قرمزی و دیگر شخصیت‌های این مجموعه که سیما خانه آنها تلقی می‌گردد و امروز بدون هیچگونه حمایت و پشتیبانی و دلگرمی تنها رها شده‌اند و از هرگونه مساعدت و بی‌مهری مدیران سیما هم نمکی است بر این مرهم؟!» حمید جبلی، نویسنده و صداپیشه مجموعه کلاه‌قرمزی نیز در صفحه شخصی اینستاگرام خود مهر تأییدی بر عدم پخش این برنامه از تلویزیون زد و نوشت: «وقتی بودجه‌های رسانه ملی به برنامه‌هایی که مردم چندان به آنها علاقه‌ای ندارند تعلق می‌گیرد، مسلم است که برای برنامه‌هایی همچون کلاه قرمزی، بودجه‌ای باقی نمی‌ماند...

 

هنوز دستمزد برنامه‌های سه سال قبل هم پرداخت نشده اما گروه کلاه قرمزی، آمدند بار دیگر برای خاطر مردمانشان... اما حالا دیگر واقعاً ادامه دادن غیر ممکن است...

بی بودجه...

بی حمایت...

و صرفاً برای پر کردن آنتن سیما...

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------