همکاری لذت‌بخش یک صدابردار با «کلاه قرمزی»



  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,کلاه قرمزی

بابک اخوان، صدابردار باسابقه سینما معتقد است باید منتظر بود و دید که تولیدات امسال سینمای ایران چگونه با تماشاگران ارتباط برقرار می‌کنند.

 ایلنا نوشت: بابک اخوان، صدابردار باتجربه سینمای ایران است که صدابرداری مجموعه «کلاه قرمزی» برای بهار 96 را نیز در برنامه کاری خود داشت. مجموعه‌ای که به هر دلیل امسال از رفتن به خانه‌های ایرانی بازماند. با او درباره وضعیت صدابرداری در سینمای ایران و سینمای ایران در سال 95 گفتگو کرده‌ایم.

 

صدابرداری سینمای ایران در سال 95 چه فراز و فرودهایی داشت؟

 سینمای ایران در فاز فنی و تکنیکی طی این چند سال پیشرفت‌های زیادی داشته که در کیفیت آثار سینمای خصوصا در مبحث صدابرداری فیلم‌ها مشهود است. ارتقای کیفیت صدای فیلم‌های ایرانی باتوجه به بضاعت سینمای ایران قابل توجه است هرچند هنوز مشکلات اقتصادی تهیه و تولید فیلم‌ها لطمه زیادی به اکران سینما وارد می‌کند.

 

منظور از شرایط اقتصادی چیست؟

مشکلات اقتصادی موجود در کشور بی‌شک بیشترین تاثیر را در بخش فرهنگ داشته که سینما از آن مبرا نیست. به این دلیل که تولید و ساخت یک فیلم در حال حاضر دچار هزینه‌های روزافزون است که موجب می‌شود بیشتر تولیدات به اصل سرمایه خود هم نرسند. پس در این شرایط اقتصادی که در سینما موضوع و محتوا تاثیرگذار است؛ ساخت فیلم‌های ارزان با لوکیشن‌های محدود و بعضا فضاهای بیرونی یا خارجی در این چند سال برای تماشاچی سینمارو یا مخاطب عام به مضامینی تکراری مبدل شده است که در بسیاری از موارد  موجب می‌شود آثار سینمایی با استقبال سرد مخاطب مواجه شوند.

 

سینمای ایران در سال 96 را چگونه می‌توان ارزیابی کرد؟

خیلی اهل پیش بینی‌های معمول نیستم ولی می‌توان به آینده امیدوار بود که این روند پیشرفت در بعد فنی به تکامل جامع‌تری بینجامد و ما هر سال شاهد صدابرداری بهتری در سینمای ایران باشیم. باید منتظر بود و دید که تولیدات امسال چگونه با تماشاگران ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌چه مشخص است، اینکه فیلم‌هایی که در جذب مخاطب موفق هستند باید تشویق و حمایت شوند تا رقابت در چرخه اکران به درستی انجام شود.

 

اهل خاطره‌بازی هم هستید؟

در این نزدیک به بیست سال که مشغول صدابرداری در سینمای ایران هستم کلی خاطره برایم به‌جا مانده است که بازگو کردنش وقت‌گیر است. ولی بهترینش همین است که از سال 90 همکاری با آقای طهماسب و گروه «کلاه قرمزی» تا الان در نوروز هر سال برایم لذتبخش بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------