مدیر موزه سینما تلفنی برکنار شد



اخبار,اخبارفرهنگی,مدیرعامل موزه سینما

 
 اخبار فرهنگی - مدیر موزه سینما تلفنی برکنار شد

یکی از اقدامات انجام‌شده در این هشت‌سال این بود که با بیش از 400نفر از سینماگران مصاحبه داشتیم و برخی از این گفت‌وگو‌ها بیش از 18ساعت زمان برد و به نوعی ثبت خاطرات شفاهی سینما از زبان هنرمندان، از جمله اقداماتی بود که در این مدت انجام شد

محمدحسن ‌پزشک برکنار شد. این خبری بود که روز گذشته دست‌به‌دست چرخید و کسی دلیل برکناری این مدیر کهنه‌کار را نمی‌دانست. اما خبرها کم‌کم صحت پیدا کرد و اعلام شد که محمدحسن پزشک (مدیرعامل موزه سینما) از سمتش برکنار شده و محمد حیدری جایگزین او خواهد شد. پزشک بعد از اعلام این خبر به این نکته اشاره کرد که هنوز از جایگزینی محمد حیدری خبر ندارد و ظاهرا با تماس حجت‌الله ایوبی متوجه برکناریش شده است.

به گزارش شرق، محمدحسن پزشک از سال85 مدیریت موزه سینما را برعهده گرفت و در این مدت خبرهای بسیاری درباره اهداف و برنامه‌های او برای حفظ و نگهداری بهتر گنجینه‌های سینمای ایران شنیده شد.

پزشک درباره چگونگی برکناریش از مدیریت موزه سینما گفت: «موزه سینما هیات‌امنایی دارد که متشکل از رییس میراث‌فرهنگی، شهردار تهران، معاون امور سینمایی وزارت ارشاد (سازمان سینمایی)، نماینده تام‌الاختیار خانه سینما، مدیرعامل فارابی و دو نفر از هنرمندان سینمایی هستند،

 

که هیات‌مدیره را انتخاب می‌کنند و هیات‌مدیره مدیرعامل را انتخاب می‌کند. بنابراین تصمیم دوستان این بود که من دیگر در این سمت نباشم و معمولا روال به این صورت نیست که حکمی برای برکناری مدیرعامل موزه سینما صادر شود و من از طریق تماس تلفنی از این اتفاق باخبر شدم.»او همچنین با اشاره به سابقه راه‌اندازی موزه سینما افزود: «موزه سینما سال77 تاسیس شد و تا سال81 که به محل فعلی منتقل شد دوران نوزادی و قبل از نوزادی را طی می‌کرد و سال85 که من به موزه سینما آمدم، هنوز امکانات ذخایری نداشت.»

پزشک در پاسخ به این پرسش که عمده‌ترین کارهایش در این هشت‌سال در موزه سینما چه بود؟ گفت: «یکی از اقدامات انجام‌شده در این هشت‌سال این بود که با بیش از 400نفر از سینماگران مصاحبه داشتیم و برخی از این گفت‌وگو‌ها بیش از 18ساعت زمان برد و به نوعی ثبت خاطرات شفاهی سینما از زبان هنرمندان، از جمله اقداماتی بود که در این مدت انجام شد.»تجهیز گنجینه موزه یکی دیگر از کارهای پزشک بود که او درباره آن گفت: «یکی دیگر از کارهایی که در این چند سال در موزه سینما انجام شد، این بود که برای تمام گنجینه‌های موزه سینما تاریخ و مشخصات آورده شد، ثبت آنها به‌صورت دیجیتالی انجام شد و کارهایی از این دست که به نوعی سروسامان دادن به گنجینه‌های سینمایی کشورمان بود.»

انتقال افتخارات سینماگران شناخته‌شده‌ای چون پوران درخشنده، محمدعلی طالبی، علی حاتمی، عزت‌الله انتظامی، عباس کیارستمی، جعفر پناهی و تعداد دیگری از سینماگران کشور و همچنین آماده‌سازی انتقال جوایز اصغر فرهادی به موزه سینما از اقدامات پزشک بود. محوطه‌سازی در مقابل موزه سینما و انتقال کتابخانه‌ای که در حریم آن ساخته شده بود و طراحی دو باغ ایرانی در باغ فردوس، همچنین تاسیس دو سالن سینما و گالری نمایش آثار از جمله اقداماتی بود که در زمان مدیریت پزشک رخ داد.

مدیرعامل سابق موزه سینما در پایان گفت: «45سال است که مدیرم و از این رفتن‌ها و بازآمدن‌ها زیاد دیدم و برایم طبیعی است. آقای ایوبی تصمیم گرفتند که از الان به بعد به‌عنوان مشاور رییس سازمان و عضو هیات‌مدیره موزه سینمای ایران فعالیت کنم بنابراین دیگر مسوولیت اجرایی ندارم و برای آقای حیدری آرزوی موفقیت می‌کنم.»حجت‌الله ایوبی طی احکام جداگانه‌ای «علیرضا رضاداد»، «محمدحسن پزشک»، «لادن طاهری»، «پوران درخشنده» و «محمد حیدری» را به عنوان اعضای هیات‌مدیره جدید موزه سینمای ایران به مدت سه‌سال منصوب کرد.
اخبار فرهنگی - شرق
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------