حمایت «نیکول کیدمن» از فیلمسازان زن



  اخبارفرهنگی ,خبرهای   فرهنگی ,نیکول کیدمن

«نیکول کیدمن» که روزهای شلوغی را در جشنواره فیلم کن پشت سر می‌گذارد، گفت که دوست دارم هر ۱۸ ماه در فیلم یک کارگردان زن بازی کنم. 

به گزارش ایسنا، «گاردین» نوشت: «نیکول کیدمن» که با چهار پروژه مجزا در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۷ حضور پیدا کرده، خواستار حمایت زنان از فیلمسازان هم‌جنس خود شد و گفت که جهت بالا بردن تعداد فیلمسازان زن در هالیوود و ارتقای سهم زنان در این صنعت، می‌خواهد هر ۱۸ ماه یک بار در فیلم یک کارگردان زن ایفای نقش کند.

 

«کیدمن» در این‌بار گفت: در واقع الان فقط زن‌ها را انتخاب می‌کنم. باید هر ۱۸ ماه یک فیلم با یک کارگردان زن داشته باشم تا این معادله برابر شود. در سال ۲۰۱۶ تنها ۴.۲ درصد فیلم‌ها را زنان ساختند. سال گذشته ۴۰۰۰ سریال تلویزیونی ساخته شده که فقط ۱۸۳ زن در فهرست کارگردانان آن‌ها دیده می‌شود. این گویای همه چیز است. به نظر من این مساله‌ای مهمی است که باید گفته و تکرار شود.

 

این بازیگر اسکاری سینما در ادامه افزود: ما به عنوان زن باید از کارگردانان زن حمایت کنیم. خوشبختانه این مساله با گذشت زمان تغییر کرده اما همه دائم می‌گویند: «اوه! حالا همه چیز فرق کرده»، اما این‌طور نیست.

 

«فریب‌خورده» به کارگردانی «سوفیا کاپولا» یکی از مهم‌ترین کارهای «نیکول کیدمن» در کن امسال است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از «توماس پی. کالینان» ساخته شده که پیش از این در سال ۱۹۷۱ با کارگردانی «دن سیگل» و بازی «کلینت ایست‌وود» مورد اقتباس قرار گرفته بود.

 

«کاپولا» در نشست مطبوعاتی گفته بود که می‌خواهد فیلم «سیگل» را از دیدگاهی زنانه روایت کند. «فریب‌خورده» یکی از ۱۹ فیلمی است که برای به دست آوردن نخل طلای کن تلاش می‌کند. غیر از «کاپولا» ۱۱ کارگردان زن دیگر هم در فستیوال این دوره شرکت کرده‌اند.

 

هفتادمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۷ می آغاز به کار کرده و تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد) در کن فرانسه ادامه خواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------