«زن شگفت‌انگیز» با رکوردشکنی آغاز کرد



  اخبار فرهنگی ,خبرهای  فرهنگی,زن شگفت‌انگیز

فیلم ابرقهرمانی «زن شگفت‌انگیز» در اولین هفته اکران به فروش جهانی ۲۲۳ میلیون دلار دست یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، فیلم «زن شگفت‌انگیز» با فروش ۱۰۰ میلیون دلاری در سینماهای آمریکا و همچنین کسب ۱۲۲.۵ میلیون دلار در ۵۵ کشور مختلف، فروش آغازین چشمگیر بالغ بر ۲۲۲ میلیون دلار را در هفته نخست اکران ثبت کرد.

 

فروش آغازین این فیلم در گیشه بین‌الملل از بسیاری دیگر از فیلم‌های ابرقهرمانی چون دو قسمت اول «ثور»، «مرد آهنی»، هر دو قسمت «نگهبانان کهکشان» و همچنین «مرد پولادین» پیشی گرفته است، ضمن آن که این فیلم رکورد فروش آغازین تاریخ سینمای امریکا برای فیلمی به کارگردانی یک زن را نیز به خود اختصاص داد.

 

در میان بازارهای خارجی این فیلم، چین با ۳۸ میلیون دلار بهترین عملکرد را داشته است و پس از نیز کشور کره جنوبی (۸.۵ میلیون دلار)، مکزیک (۸.۴ میلیون دلار) و برزیل (۸.۳ میلیون دلار) برای این فیلم ابرقهرمانی در اولین هفته اکران فروختند. این فیلم همچنین فروش آغازین ۷.۵ میلیون دلاری را نیز در سینماهای بریتانیا ثبت کرده است.

 

«گل گدوت» در نقش اصلی در کنار «کریس پاین»، «کانی نیلسن»، «رابین رایت»، «دنی هوستون»، «دیوید تیولیس» و «ایون برمنر» در فیلم «زن شگفت‌انگیز» مقابل دوربین رفته‌اند.

 

«زن شگفت انگیز» با گذر از فیلم‌ «پنجاه طیف خاکستری» به کارگردانی «سم تیلور جانسن» که ۸۵ میلیون در هفته نخست اکران فروخته بود توانست رکورد فروش آغازین سینمای امریکا برای فیلم‌هایی از کارگردانان زن را به خود اختصاص دهد.

 

«پتی جنکیز» پیش از این تنها ساخت فیلم «هیولا» در سال ۲۰۰۳ را در کارنامه داشت که جایزه اسکار بهترین بازیگری را برای «چارلیز ترون» به ارمغان آورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------