آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

معرفی دوباره «روتوش» به اسکار



  اخبارفرهنگی  ,خبرهای فرهنگی ,روتوش

فیلم کوتاه «روتوش» با کسب جایزه بهترین اثر کوتاه داستانی بخش مسابقه بین‌الملل پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کراکوف، برای دومین بار پیاپی به آکادمی اسکار معرفی شد. 

به گزارش ایرنا، «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری که پیش از این و در نخستین حضور بین‌المللی خود موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره ترایبکا و کسب معرفی نامه به آکادمی اسکار شده بود، در دومین حضور بین‌المللی خود و کسب جایزه مشابه از پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کراکوف، برای دومین بار پیاپی به آکادمی اسکار معرفی شد.

 

براساس اعلام سایت تخصصی فیلم کوتاه، «روتوش» علاوه بر کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی با عنوان اژدهای نقره‌ای (Silver Dragon)، جایزه دون کیشوت را هم از طرف فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های فیلم «اف آی سی سی» - FICC -، نیز به دست آورده است تا کاوه مظاهری با دو جایزه از جشنواره کراکوف به ایران بازگردد.

 

پنجاه وهفتمین جشنواره فیلم کراکوف از 7 تا 14 خرداد ماه - 28 می تا 6 ژوئن - در لهستان برگزار شد.

 

جشنواره فیلم کراکوف یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای سینمایی اروپا است که از سال ۱۹۶۱ تاکنون هرساله در شهر کراکوف لهستان برگزار می‌شود.

 

این جشنواره مدعی کشف فیلمسازان لهستانی همچون کریستوف کیشلوفسکی، وویچخ ویشنیوفسکی، بودان دزیفورسکی و مارتسل ووزینیسکی است.

 

سرمایه گذار «روتوش» انجمن سینمایی جوانان ایران است و سونیا سنجری، محمدحسین زیکساری، هانا فولادی فرد، آزاده آبادپور، سیامک فارسی، هانیه مفلح، فروغ عزیزی، نگین احمدی و شیرین هراتی در آن ایفای نقش می کنند.

 

به گزارش ایرنا،فیلم کوتاه «روتوش» که پیش از این سیمرغ بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم فجر و جایزه بهترین فیلم جشن خانه سینما را از آن خود کرده بود، به عنوان نماینده سینمای ایران در این رویداد سینمایی بزرگ با یازده فیلم داستانی دیگر از فرانسه، ترکیه، لهستان، آمریکا و آلمان رقابت کرد.

 

نودومین مراسم اهدا جایزه اسکار اواخر سال 1396 برگزار می شود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------