سریال‌های زمستانی کدامند؟



اخبار , اخبار فرهنگی , سریال‌های زمستانی

اخبار فرهنگی - سریال‌های زمستانی کدامند؟

تلویزیون زمستان امسال را با پخش سریال‌هایی با مضامین تاریخی، اجتماعی و طنز همچون «گذر از رنج‌ها»، «سال‌های ابری»، «شمعدونی» و سریال خارجی «وکیل تاسکا» می‌گذراند.

تلویزیون زمستان امسال را با پخش سریال‌هایی با مضامین تاریخی، اجتماعی و طنز همچون «گذر از رنج‌ها»، «سال‌های ابری»، «شمعدونی» و سریال خارجی «وکیل تاسکا» می‌گذراند.

 

گذر از رنج‌ها
شبکه یک سیما پس از «پرده‌نشین» از میان سریال‌هایی که در حال تولید هستند، مجموعه‌ی تلویزیونی «گذر از رنج‌ها» را آماده‌ی پخش دارد.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , سریال‌های زمستانی

 

در این سریال تلویزیونی بازیگرانی مانند بیژن امکانیان، بابک حمیدیان، پیام دهکردی، جعفر دهقان، مهران رجبی، داوود فتحعلی‌بیگی و ترلان پروانه نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. سازندگان این سریال تلاش کرده‌اند لوکیشن‌ها را به گونه‌ای انتخاب و بازسازی کنند که معماری آن به سال‌های 57 نزدیک باشد.

 

سریال «گذر از رنج‌ها»، داستان زندگی زنی به نام دنیا را از لحظه تولد تا مرگ روایت می‌کند. این سریال درام تاریخی است و در آن زندگی دنیا از سال 1335 تا 1369 به تصویر کشیده می‌شود. در گذر از رنج‌ها به تحولات ایران هم توجه می‌شود. فیلمنامه این سریال را فریدون حسن‌پور نوشته و نگارش آن حدود سه سال طول کشیده است.

 

در این سریال شیوا طاهری ایفاگر نقش دنیاست که برای نخستین‌بار تجربه بازیگری‌ را در سریال تلویزیونی گذر از رنج‌ها کسب می‌کند. در این سریال در کنار بازیگران اصلی از بازیگران بومی هم استفاده شده است.

 

بنا به گفته علی لدنی، تهیه‌کننده این سریال، قهرمان قصه سریال «گذر از رنج‌ها» یک زن است که با سختی‌های زندگی و روزگار مبارزه می‌کند. در این سریال به ماجراهای خوانین و رعایا توجه می‌شود و این‌که چنین اتفاقاتی باعث شد تا آگاهی مردم نسبت به مسائل روز بیشتر شود.

 

از آنجا که قصه در تاریخ معاصر می‌گذرد و مردم هم آن دوران را به یاد دارند، به همین دلیل گروه سازنده تلاش کردند فضای سریال به واقعیت نزدیک باشد. به همین دلیل دکور‌های مربوط به آن در روستای دیلمان ساخته شد تا فضا و لوکیشن به واقعیت نزدیک باشد. یکی از ویژگی‌های سریال تلویزیونی گذر از رنج‌ها تنوع لوکیشن است.

 

سال‌های ابری
شبکه‌ی دو سیما نیز «سال‌های ابری» را برای پخش در شب‌های زمستان آماده دارد. مجموعه‌ی مناسبتی حانیه نیز برای پخش در ایام دهه‌ی فجر آماده می شود.

«سال‌های ابری» در 20 قسمت 40 دقیقه‌ای قرار بود برای پخش در نیمه دوم محرم از شبکه دو سیما آماده شود.

 

علی عمرانی، حمید ابراهیمی، لیندا کیانی، لیلا برخورداری، علی صالحی، علی اوجی، سعید آرمند، سینا رازانی، سپیده علایی، مصطفی پروین، صامد رمضانی، ارسلان قاسمی، پژمان جمشیدی، علی اوسیوند، اسماعیل شنگله، امید روحانی، عاطفه رضوی و فرزاد حسنی بازیگران اصلی «سال‌های ابری» هستند.

 

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: زندگی حسین سالار از روزی به هم می‌ریزد که جاسم پرده از سال‌های ابری ذهن سالار برمی‌دارد. دیری نمی‌گذرد که سالار می‌ فهمد این فقط بخشی از هجمه بزرگی است که کیان زندگی او را هدف گرفته. او باید تصمیمی بزرگ بگیرد. مصالحه با مهاجمان، یا آغاز جنگ برای اثبات شرافتی که سال‌ها برای آن جنگیده است...

 

شمعدونی
از مجموعه‌ی «شمعدونی» به عنوان تنها سریالی یاد می‌شود که به نوعی مضمون طنز دارد.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , سریال‌های زمستانی

 

شبکه سه سیما طبق اعلام سازندگان و مدیران پخش این مجموعه را به زودی آغاز می‌کند اما هنوز زمان قطعی برای آن اعلام نشده است.
مدیر اسبق شبکه سه سیما پیش از این اعلام کرده بود، تا پایان اسفند ماه قرار است دو کار «شمعدونی» و سریال جدید افخمی را برای پخش در نظر بگیریم. قرار است با این دو سریال، نیمه دوم سال را بگذرانیم و تلاش کرده‌ایم این کارها را در 50 قسمت به تولید برسانیم و اصولا سیاست ما این شده است که کارهای 40 قسمت به بالا بسازیم که حداقل در دو ماه پخش داشته باشیم.

 

سریال «شمعدونی» ابتدا برای پخش در قالب 40 قسمت در نظر گرفته شده بود اما در ادامه اعلام شد که 10 قسمت دیگر به این سریال اضافه می‌شود.

 

بر این اساس، مجموعه تلویزیونی «شمعدونی» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیماست که متن آن به قلم سروش صحت و ایمان صفایی به رشته تحریر درآمده است.

 

آتنه فقیه نصیری، محمدرضا داوودنژاد، محسن قاضی مرادی، حسن معجونی، رویا میرعلمی، نگار عابدی، امیر کاظمی ، محمد نادری و ... گروه بازیگران اصلی آن را تشکیل می‌دهند.

 

این مجموعه داستان دو خانواده است که عطا و هوشنگ سرپرستی آن را برعهده دارند. عطا فرزندی دارد که برای او بسیار عزیز و دوست داشتنی است اما او کودکی کنجکاو است و بنیان قصه هم بر درگیری عطا با فرزند خود استوار است.

 

زمستان شبکه تهران با سریالی خارجی
شبکه تهران ایام زمستان را با پخش مجموعه‌ی «وکیل تاسکا» سپری می‌کند. این مجموعه به تازگی پخش خود را آغاز کرده است.

اخبار فرهنگی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------