آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

رئیس توتال: شرکت را به خاطر ایران در معرض تحریم قرار نمی‌دهم



اخبار,اخبار اقتصادی,پاتریک پویانه

رئیس شرکت توتال می‌گوید سرمایه جهان امروز در دست آمریکا و اینکه چرا این کشور می‌تواند قوانین خود را به دیگران تحمیل کند به وی ارتباطی ندارد.

به گزارش تسنیم، رئیس شرکت توتال می‌گوید که نمی‌تواند به خاطر ایران، شرکت تحت مدیریت خود را در معرض تحریم‌ها قرار دهد.

 

پاتریک پویانه می‌گوید: «ما همیشه با شرکای ایرانی‌مان شفاف بوده‌ایم. ما به ایران رفتیم به این خاطر که برجام تحریم‌های ثانویه را برداشت. حتی یک مورد شرکت بین‌المللی مثل توتال وجود ندارد که بتواند با وجود تحریم‌ها در کشوری کار کند.»

 

رئیس شرکت توتال این سخنان را در گفتگو با ام‌اس‌ان‌بی‌سی و در حاشیه اجلاس نفتی اوپک بیان کرده است.

 

طبق گزارش یورونیوز، پویانه با اشاره به تلاش‌های اتحادیه اروپا برای حفظ برجام و تسهیل ادامه فروش نفت ایران گفت: «من می‌دانم که حرف‌هایم ممکن است به مذاق بعضی رهبران اروپایی خوش نیاید اما شما باید با واقعیت روبرو شوید و واقعیت این است که سرمایه جهان امروز در دست آمریکا است. اینکه آیا توانایی آمریکا در تحمیل قوانینی به دیگر کشورها درست است یا نه، جای بحث دارد اما به من به عنوان مدیرعامل توتال مربوط نیست. من رئیس یک دولت نیستم.»

 

وی افزود: «وقتی بازاری بسته می‌شود ما هم باید دست از آن بکشیم. من نمی‌توانم توتال را در معرض تحریم‌های ثانویه قرار دهم. این غیرممکن است.»

 

بیش از ۳۰ درصد از سهامداران توتال در آمریکا هستند و ارزش معاملات این شرکت در ایالات متحده به بیش از ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد. توتال گفته است ۹۰ درصد گردش تجاری این شرکت از طریق بانک‌های آمریکایی انجام می‌پذیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------