آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

آمریکا احتمالا از روسیه تحریم‌شده می‌خواهد نفت بیشتری تولید کند



اخبار,اخبار اقتصادی,نفت

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، ایالات‌متحده در حالی که به بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی بر ضد ایران نزدیک می‌شود، ممکن است برای جلوگیری ازکمبود نفت خام، از روسیه بخواهد که نفت بیشتری تولید کند.

 

هفته گذشته علی‌رغم مخالفت ایران، اوپک و غیر اوپک توافق کردند که کمتر از ۱ میلیون بشکه به تولید خود اضافه کنند. گزارشات متعدد حاکی از آن است که روسیه برای افزایش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای نفت، پافشاری می‌کرد. وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک به سی‌ان‌بی‌سی گفت که میزان افزایش تولید فعلا کافی است.

 

وزیر انرژی آمریکا، ریک پری، در گفتگو با خبرنگاران گفت که توافق افزایش تولید اوپک، برای جبران کمبود نفت در آینده که به علت تحریم‌های آمریکا علیه سومین تولیدکننده بزرگ اوپک، ایجاد خواهد شد، کافی نیست.

 

او ادامه داد: افزایش واقعی تولیداوپک پلاس از ۱ میلیون بشکه که اعلام شده است کمتر خواهد بود. حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز به تولید جهان اضافه می‌شود و ما حدود ۱ میلیون بشکه نیاز داریم. واضح است که بازار از نظر عرضه تحت استرس قرار گرفته است.

 

باب دودلی، مدیرعامل بی‌پی (بریتیش پترولیوم)، در ماه می گفته بود که تحریم‌ها می‌توانند باعث ایجاد کمبودی حدود ۱ میلیون بشکه روز در بازار شوند.

 

درحالی‌که وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک در اجلاس مربوط به کنفرانس جهانی گاز در واشنگتن شرکت کرده است، تحلیل‌گران معتقدند که احتمال این وجود دارد که پری از نواک بخواهد که تولید نفت خام خود را افزایش دهد تا در موقعی که تحریم‌ها بر علیه ایران اجرایی شدند، کمبودهای بازار جبران شوند.

 

۲ سال پیش که اعضای اوپک و غیر اوپک توافق کردند تولید نفت خود را در کل ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند، قرار بر این شد که تولید روسیه ۳۰۰ هزار بشکه در روز کمتر شود. قرارداد هفته گذشته دو سوم میزان کاهش تولید روسیه را بازمی‌گرداند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------