آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

تصمیمات جدید ستاد اقتصاد مقاومتی/ بسته‌های ضدتحریم بازبینی شد



اخبار,اخبار اقتصادی,نوبخت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پس از پایان جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: تاکنون جلسات به ارزیابی عملکرد و تقسیم کاری بین دستگاه‌ها معطوف بود و حالا به طور عمده بر بازبینی بسته‌ها و برنامه‌هایی که برای مقابله با تحریم‌های آینده داریم متمرکز شدیم.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت گفت: تاکنون جلسات به ارزیابی عملکرد و تقسیم کاری بین دستگاه‌ها معطوف بود و حالا به طور عمده بر بازبینی بسته‌ها و برنامه‌هایی که برای مقابله با تحریم‌های آینده داریم متمرکز شدیم.

 

او گفت: امروز گزارش دقیقی از مبادی ورودی کشور که واردات و صادرات از بنادر به خصوص بنادر جنوبی انجام می‌شود، ارائه شد و اینکه ما این حجم قابل توجه واردات و صادرات را در شرایط تحریم به چه ترتیبی می‌توانیم از بنادر عبور دهیم و اینکه برای مقابله و جایگزین‌سازی در صورتی که یکی از بنادر دچار مشکل شود، از کدام بندر جایگزین می‌توانیم استفاده کنیم.

 

وی به ظرفیت بزرگ آب‌های کشور و بندرهای ایران اشاره کرد و گفت: از نظر بنادر ایران در جنوب به خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند اتصال دارد که با این شرایط به همه آب‌های آزاد جهان مرتبط است و ایران تنها کشوری است که همه این ظرفیت‌ها را دارد، ضمن اینکه شما در شمال هم مسیر آبی دارید، به همین خاطر برخی بنادر برای ارتباط نیاز به برنامه تکمیلی دارند.

 

معاون رییس‌جمهور گفت: امشب جلسه فوق‌العاده با وزیر راه و شهرسازی برای بررسی و برنامه‌ریزی به منظور اتصال خطوط ریلی بنادر جنوب به ویژه بندر چابهار به شبکه سراسری در سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود.

 

نوبخت پس از جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه امکانات ما وسیع است، در حالی که برخی کشورها یک معبر بیشتر ندارند و اگر بسته شود، راهی برای واردات و صادراتشان باقی نمی‌ماند. ما به بنادر مختلف و متعددی در اطراف کشور دسترسی داریم.

 

وی با اشاره به حضور فعال نمایندگان بخش خصوصی در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کنار مسئولان دستگاه‌های دولتی گفت: در جلسه امروز هماهنگ شد که بخش خصوصی دولت را درخصوص نوع سیاست اقتضایی که اکنون اتخاذ شده است درک کند و بداند که در پاره‌ای موارد با توجه به شرایط ویژه‌ای که در آن قرار داریم مجبوریم نوع سیاست‌هایمان را به اقتضای شرایط اعمال کنیم.

 

او افزود: شاید در پاره‌ای از موارد دولت باید حضور بیشتری در عرصه اقتصاد داشته باشد که این به منزله بی‌اعتمادی به بخش خصوصی و کارآیی آن نیست و ما همچنان به این بخش نیاز داریم.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از آن سو، بخش خصوصی هم باید در این شرایط حساس نقش تعیین‌کننده‌تری برعهده بگیرد زیرا همه با هم، اعم از دولت و ملت که تعیین ملت در حوزه اقتصادی، بخش خصوصی است، در کنار هم می‌توانیم از پس تحریم‌های ظالمانه، ناجوانمردانه، غیرقانونی و نامتعارف در عرصه بین‌المللی برآییم.

 

وی تاکید کرد: خوشبختانه در جلسه امروز میان بخش خصوصی و دولت بر این توافق و تعهد تاکید و تایید شد که این بخش مأموریت‌هایی را نیز برعهده بگیرد، چنانکه به خاطر داریم در زمان دفاع مقدس برخی کارخانه‌ها خط تولیدشان را متناسب با نیازها تغییر می‌دادند تا به کشور کمک کنند.

 

او افزود: اکنون همچنین انتظاری از بخش خصوصی داریم که این مفاهمه و موافقت در جلسه امروز صورت گرفت.

 

سخنگوی دولت گفت: تلاش ما خدمتگزاران مردم این است که با کمترین زحمت برای آنان مشکلات ناشی از تحریم‌ها در مقطع کنونی را نیز با موفقیت پشت سربگذاریم و از همه ظرفیت‌ها برای سربلندی ملت ایران استفاده کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------