آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

وزیر نیرو بابت خاموشی های اخیر برق از مردم عذرخواهی کرد



اخبار,اخبار اقتصادی,رضا اردکانیان

اردکانیان از مردم به دلیل قطعی های برق چه به صورت برنامه ریزی شده و چه به شکل تصادفی عذرخواهی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با وزرات ارتباطات در جمع خبرنگاران با اشاره به قطعی برق در کشور اظهار کرد:قبل از تابستان در مورد وضعیت آب و برق و عدم جیره بندی آن بارها اعلام کردیم که این موضوع به همکاری مصرف کنندگان و اصلاح مصرف مردم بستگی دارد . خوشبختانه امسال مردم، سازمان ها و ادرات دولتی همکاری خوبی کردند. در صورت نبود این صرفه جویی با وجود کاهش تولید ۵ هزار مگاواتی برقابی در کشور ،مشکلات ما  در این حوزه به مراتب بیشتر می شد.

 

وزیر نیرو ادامه داد:کاهش بارش و افزایش دما نقاط وسیعی در جهان را تحت تاثیر قرار داده است بطوریکه تلفات نیروی انسانی ناشی از گرما بالا بوده است.

 

وی افزود:امیدوار هستیم با ادامه روند همکاری مصرف کنندگان و سازمان های دولتی به شکل برنامه ریزی شده  در رابطه با صرفه جویی، این روزها را پشت سر بگذاریم. دست همکاری به سوی مردم دراز خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد  این شرایط در فصل های بعد تکرار نشود.

 

وی با عذرخواهی از مردم به دلیل قطعی برق تصریح کرد:با وجود تلاش شبانه روزی همکاران صنعت برق  در زمینه احیا ۹ روزه نیروگاه نکا با ظرفیت۴۰۰ مگاواتی که چندی پیش  به دلیل مشکلات فنی از مدار خارج شده بود، به دلیل نقایض فنی و قطع برق بدون برنامه ریزی از مردم عذرخواهی میکنم و امیدوارم با صرفه جویی مشترکان این روزها را پشت سر بگذاریم.

 

قطع صادرات برق به عراق در راستای توافقنامه صورت گرفت

وزیر نیرو افزود:هر قرارداد و توافقنامه‌ای  چهارچوب و شرایط مخصوص به خود را دارد چناچه که کشور صادر کننده برای تامین نیاز خود احتیاج به برق داشته باشد، می تواند صادرات خود را متوقف کند.

 

وی با اشاره به ارتباط مستمر با وزیر انرژی عراق ادامه داد: با حضور وزیر انرژی عراق در  کشور طی  روزهای گذشته، مذاکرات رو در رو در خصوص صادرات برق به این کشور انجام شد .طرف عراقی با توجه به شرایط ایران، قطع صادرات برق را در این مقطع  درک خواهد کرد.

 

اردکانیان در پایان گفت: به طور مستمر پیگیر تبادل برق میان ایران و ترکمنستان هستیم و افزایش خط تبادل میان ارمنستان و ایران نیز در دستور کار قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------