آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

مدیر عامل برق تهران: تهران را یک روز تعطیل کنید، کمبود برق جبران می‌شود!



اخبار,اخبار اقتصادی,غلامرضا خوش خلق

مدیر عامل برق منطقه ای تهران با ارائه پیشنهاد تعطیلی یک روز در هفته برای کاهش مصرف برق، گفت که تعطیلی یک روز در هفته گذشته به کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در پایتخت منجر شد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا خوش خلق عصر سه شنبه در نشست شورای اداری استان تهران گفت: تغییر ساعات اداری به کاهش ٢٠٠ تا ٥٠٠ مگاواتی مصرف برق پایتخت منجر شده که کمک نسبتا خوبی است.

 

وی با اشاره به اینکه گرمای هوا در سالجاری منجر به افزایش ٣ درصدی مصرف پایتخت نسبت به سال گذشته شده است اضافه کرد: تهران گرمای تا ٤٣ درجه را در بعضی روزها تجربه کرده است و هر یک درجه افزایش دما ١٥٠٠ مگاوات افزایش بار مصرف به همراه دارد.

 

خوش خلق به کمبود بارش های زمستانی اشاره کرد و افزود: کاهش بارندگی ها و در نتیجه کاهش آب پشت سدها موجب شد نیروگاه های برق آبی استان تهران که هرساله حدودا ۹۵۰۰مگاوات برق کشور را تامین می کنند نتوانند این مقدار را در سالجاری تامین کنند.

 

مدیر عامل برق تهران با بیان اینکه سیستم های خنک کننده یک سوم برق کشور را مصرف می کنند گفت که امسال برق مصرفی سیستم های سرمایشی در کل کشور از جمله تهران به حدود ۵۸ هزار مگاوات رسیده است که نسبت به سال گذشته ٦ هزار مگاوات افزایش را نشان می دهد.

 

خوش خلق گفت: برق منطقه ای تهران افزایش درخواست مصرف را از مدت ها قبل پیش بینی کرده بود و بر همین اساس ٨٠ پروژه از جمله پست عباس آباد با مبلغ ۵۰۰ میلیارد را در دستور کار خود داشت که به علت برخی مشکلات از جمله زمین تخصیصی این طرح ها به گرمای امسال نرسید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برق منطقه ای تهران، استانهای البرز و قم را هم پوشش می دهد و با توجه به ظرفیت نصب شده ١٢ هزار مگاواتی اکنون پیک مصرف به ١٠ هزار و ٦١ مگاوات رسیده که تا مرداد به ١٠ هزار و ٦٠٠ مگاوات می رسد.

 

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد مشترکان کشور در تهران هستند و همزمانی گرما در کل کشور مشکلاتی ایجاد می کند تصریح کرد: با توجه به اینکه برق منطقه ای تهران برق در مدار خود را با استان های مختلف از جمله گیلان، مازندران، زنجان، سمنان و اصفهان به اشتراک می گذارد اختلال در این شرکت برای بسیاری از نقاط کشور ایجاد مشکل می کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------