آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

پرواز قیمت مرغ به سوی کانال ۱۰ هزار تومانی



اخبار,اخبار اقتصادی,مرغ

قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم برای مصرف کننده به ۱۰ هزار تومان نزدیک شد و رکودی کم سابقه را از خود به جای گذاشت.

به گزارش تسنیم، از آنجا که بخش عمده  خوراک طیور در کشور وارداتی است، افزایش قیمت خوراک تاثیر بالایی در قیمت تمام شده مرغ دارد به طوری که اختصاص ارز 3900 تومانی یارانه ای به واردات این محصول  نیز نتوانسته قیمتهای خوراک را کنترل کند.

 

در هفته ها و ماههای گذشته خبرگزاری تسنیم، بارها هشدار داده بود که با افزایش هزینه‌های تولید به ویژه در بخش خوراک باید شاهد افزایش قیمت در آینده نزدیک باشیم زیرا مرغداران اقدام به کاهش جوجه ریزی یعنی کاهش عرضه کرده بودند. 

 

بعد این افزایش قیمت احتمالا با توزیع مرغ منجمد یارانه ای برای کنترل قیمت ها اقدام می کند و تا حدود زیادی در کاهش قیمت ها موفق خواهد بود ولی برای رفع مشکل تولید کنندگان باید اقدامات دیگری در راستای کاهش هزینه های تولید باید انجام شود.

 

پرش قیمت مرغ از سقف تنظیم بازار 

 

بنابراین گزارش،در حالیکه ستاد تنظیم بازار اخیرا  قیمت سقف و کف هر کیلوگرم  مرغ را  7 هزار و 100 تومان تا 7 هزار و 800 تومان در بازار و برای مصرف خرده فروشی تعیین کرده بود قیمت امروز مرغ به 9 هزار 850 تومان رسید.

 

مهدی یوسفخانی رئیس­ اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: قیمت مرغ امروز در کشتار گاه برای صاحبان واحدهای عرضه کننده مرغ 8900 تومان است.

 

وی­ با بیان اینکه قیمت مرغ در واحدهای صنفی با احتساب 10 درصد سود به مشتریان عرضه می شود گفت: قیمت مرغ در مراکز عمده فروشی9050 تومان به صاحبان واحد های صنفی عرضه می شود.

 

یوسفخانی با بیان اینکه امروز قیمت خرده فروشی مرغ شمال 8900 تومان در بازار خرده فروشی است ادامه داد: قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن 8650تومان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------