آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

اولین تعویض دولت «بانکی» بود



اخبار,اخبار اقتصادی,سیف

تصمیم دولت برای ترمیم کابینه با تغییر رییس کل بانک مرکزی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، شاید اگر برخی اتفاقات خارجی و کاهش سود بانکی به ۱۵ درصد به عنوان دو ترکیب ناخوشایند برای تحریک نقدینگی به خروج از سیستم بانکی و ورود به بازارهای دلار و سکه اتفاق نمی‌افتاد، ممکن بود هنوز ولی‌الله سیف به دو گل خود در بانک مرکزی یعنی انضباط مالی و جلوگیری از رشد موسسات پولی غیرمجاز افتخار می‌کرد و لزوم بیرون آمدن او از زمین دولت احساس نمی‌شد. اما از بخت بد غول نقدینگی که از ابتدای دولت تاکنون سه برابر شده، سرانجام پس از پنج سال بیدار شد. حالا عبدالناصر همتی که در بانک و بیمه مرکزی عملکرد نسبتا مناسبی داشته جایگزین سیف شده تا به قول رییس‌جمهوری نشاط را به نظام بانکی بیاورد.

 

عبدالناصر همتی به برج میرداماد رفت

روز گذشته در گزارشی اعلام کردیم که احتمال حضور عبدالناصر همتی به عنوان رییس کل بانک مرکزی و جلوس در برج میرداماد وجود دارد؛ امروز این پیش‌بینی رنگ واقعیت گرفت. از نیمه دوم سال گذشته تاکنون بازار ارز آرامشی به خود ندیده و اعمال سیاست‌های جدید هم نتوانسته دردی از آن دوا کند. سرانجام بعد از گمانه‌زنی‌های بسیار در رابطه با ریاست جدید بانک مرکزی و اسامی مختلفی که در این مورد مطرح بود قرعه به نام عبدالناصر همتی افتاد و وی ریاست بانک مرکزی را بر عهده گرفت، از این رو ولی‌الله سیف که از سال ۱۳۹۲ به برج لاجوری میرداماد رفته بود خداحافظی کرده و باید به زودی شاهد حضور همتی در این بانک بود. ولی‌اله سیف -رئیس کل سابق بانک مرکزی- در شرایطی بانک مرکزی را ترک می‌کند که این روزها اوضاع نظام بانکی چندان مناسب نیست و بویژه در حوزه ارزی شرایط خاصی حکم‌فرماست. این در حالی است که رئیس جمهوری در چند نکته‌ای که در مورد ریاست جدید بانک مرکزی مطرح کرده، اولویت‌های اصلی خود را سیاست‌های مالی و پولی، ‌اصلاح نظام بانکی و در دو مورد خاص توسعه پیمان‌های پولی و حفظ و مراقبت از ذخائر ارزی کشور اعلام کرده است که این دو مورد آخر به طور ویژه مسائل ارزی را مورد توجه قرار می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------