لاریجانی: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین مایحتاج مردم تخصیص می‌یابد



اخبار,اخبار اقتصادی,علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین مایحتاج و کالاهای اساسی مردم خبر داد و گفت: نقدینگی که دست مردم است باید به سمت آبادانی و تشویق مردم برای سرمایه‌گذاری و اشتغال پیش رود.

به گزارش تسنیم، نشست صمیمی هیئت‌رئیسه اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی قم با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از مسئولان و مدیران استانی ظهر امروز در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد.

 

در این نشست صمیمی علی لاریجانی تکیه‌بر توان داخلی را یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتصادی و ارتقای وضعیت موجود دانست و اظهار داشت: با رونق تولید و اشتغال روزهای پیش روی ایران تغییر خواهد کرد و این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه بر تولید داخلی تکیه داشته و ارتباط دولت و مردم را قوت ببخشیم.

 

وی با تأکید بر سپردن امور به مردم و لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: برای حل مشکلات لازم است مسئولان گوش شنوا داشته باشند، همچنین به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری گام‌هایی برای رفع خلأها در بخش‌های مختلف برداشت تا شرایط اقتصادی و معیشتی بهبود یابد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه برابر شدن میزان نقدینگی در کشور طی چند سال اخیر ابراز کرد: نقدینگی که دست مردم است باید به سمت آبادانی و تشویق مردم برای سرمایه‌گذاری و اشتغال پیش رود.

 

لاریجانی از اختصاص ارز 4200 تومانی برای تأمین مایحتاج و کالاهای اساسی مردم خبر داد و افزود: لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به‌زودی در صحن علنی مجلس موردبحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

در ادامه رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به عدم افزایش نرخ نان در چند سال گذشته ابراز کرد: برای حل مشکلات نانوایان جلسه‌های مختلف برگزار و راهکارهای حل موانع آن‌ها ارائه‌شده است و به‌زودی این مشکلات حل خواهد شد.

 

علی فاضلی بر اهتمام دولت تدبیر و امید برای مشارکت اصناف در سیاست‌گذاری‌ها تأکید و افزود: این مسئله سبب شده تمامی لوایح در مجلس شورای اسلامی با مشارکت نمایندگان اصناف در مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی شود.

 

همچنین سید مهدی صادقی استاندار قم همدلی و همراهی دستگاه‌های اجرایی را عامل مهمی برای رونق تولید و سرمایه‌گذاری بیشتر در استان دانست و اظهار داشت: امیدواریم مشکلات بخش‌های مختلف در حوزه تولید و صادرات با همدلی و هماهنگی‌های لازم حل شود.

 

در ادامه، مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم آنالیز قیمت‌ها و کاهش قیمت تمام‌شده و ارائه راهکارهایی برای تسهیل در تولید را رویکرد اصلی برگزاری کارگروه‌ها بیان و تصریح کرد: برای حل مشکلات نیازمند تعامل بیشتر بخش دولتی و خصوصی بوده و در این رابطه اصناف نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند.

 

وی به نقش اصناف در رونق تولید اشاره کرد و گفت: ساماندهی اصناف در حال پیگیری است، همچنین استان قم نسبت به سایر استان‌های کشور توانسته در زمینه جذب تسهیلات رونق تولید روستایی پیش‌قدم باشد.

 

در پایان حسن احمدلو رئیس اتاق اصناف قم با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی اتاق اصناف قم عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه فصلیَ، ایجاد زمینه تبلیغ کالاها در فضای مجازی، معرفی واحدهای صنفی تولیدکننده کالای ایرانی و معرفی واحدهای برتر ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های اصناف بوده که در سال جاری دنبال می‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------