آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

آیا دولت زیر بار «بانک قوامین» هم می‌رود؟



اخبار,اخبار اقتصادی,بانک قوامین

در پی انتقادات وارد شده به دولت برای پرداخت چند ده هزار میلیارد مشکل مالی موسسات اعتباری غیرمجاز به سپرده‌گذاران آنها، حالا مشخص نیست که آیا دولت زیر بار مسایل بانک قوامین هم خواهد رفت؟

به گزارش انصاف نیوز، بانک قوامین وابسته به نیروی انتظامی، با حدود دو و نیم میلیون سپرده گذار یکی از بانک‌های بزرگی است که بخش بزرگی از سپرده‌گذاران آن را خانواده‌ی همین نیرو تشکیل می‌دهد و در صورت بروز اختلال در آن، دولت در شرایط مناسبی برای اقدام مشابه به نظر نمی‌رسد.

 

روز گذشته، سایت روزنو در گزارشی با تیتر «بانک قوامین در حال ورشکستگی»، به برنامه‌ی در دست بررسی ادغام چند بانک نیروهای نظامی و انتظامی اشاره کرد.

 

داستان از این قرار است که از دولت خواسته شده برای پیشگیری از مشکل بانک قوامین، چاره اندیشی کند اما دولت زیر بار تامین مالی مشابه ماجرای موسسات اعتباری نرفته است.


که از دولت خواسته شده برای پیشگیری از مشکل بانک قوامین، چاره اندیشی کند اما دولت زیر بار تامین مالی مشابه ماجرای موسسات اعتباری نرفته است.

 

متن گزارشی درباره‌ی ادغام

روز گذشته سایت روزنو در گزارشی با تیتر «بانک قوامین در حال ورشکستگی؛ بزرگترین بانک نظامی ایران شکل می‌گیرد؟» نوشت:

 

ادغام بانک های نظامی این روزها مهم ترین خبر دنیای بانک های ایرانی است که در این بین خبر وضع بد بانک قوامین که وابسته به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است، یکی از جنجالی ترین اخباری است که این روزها به گوش می رسد و در صورت عدم رسیدگی به وضعیت این بانک، شاید شاهد تشکیل یک بانک بزرگ نظامی پرقدرت نباشیم.

 

ادغام بانک ها و موسسات نظامی هر روزه ابعاد تازه ای به خود می گیرد و گمانه زنی ها نیز در این باره ادامه دارد. مدیران بانک انصار با اعلام این خبر که ادغام بانک‌ها و مؤسسه مالی نظامی در «حد امکان‌سنجی» است، تلاش کرده‌اند تا نگرانی سهامداران خود را همزمان با برگزاری مجمع عمومی سالانه‌اش کاهش دهند.

 

درحالی‌که قرار بود در بهار امسال فعالیت موسسه اعتباری مهر اقتصاد متوقف و در بانک انصار ادغام شود، اما تأخیر در اجرای این سیاست تردیدها درباره احتمال ادامه فعالیت بانک‌ها و مؤسسه‌های اعتباری وابسته به نهادهای نظامی را به همراه داشته است.

 

همچنین در همین رابطه روزنامه همشهری از بانک مرکزی کسب اطلاع کرد که پرونده ادغام بانک‌های نظامی همچنان روی میز قرار دارد ولی مهم‌ترین چالش برای ادغام به وضع مالی نامناسب بانک قوامین از حیث منابع و مصارف بازمی‌گردد.

 

البته در روزهای اخیر بانک قوامین بار دیگر تبلیغات رسانه‌ای خود را شدت بخشیده و مؤسسه اعتباری مهر اقتصاد هم همچنان به جذب سپرده‌ها و پرداخت تسهیلات اقدام می‌کند. این درحالی‌ است که فعالیت تعاونی اعتبار ثامن‌ عملا متوقف شده و بانک انصار مسئولیت پاسخگویی به سپرده‌گذاران و تسهیلات‌گیرندگان را برعهده گرفته است.

 

تأخیر ایجاد شده در ادغام تعاونی اعتبار ثامن و مؤسسه مهر اقتصاد در بانک انصار عمدتا ناشی از فرارسیدن فصل مجمع عمومی سالانه این بانک بوده و پیش‌بینی می‌شود پس از برگزاری مجمع بانک انصار، رایزنی‌ها از حد امکان‌سنجی به مذاکرات دوران انتقال تغییر ماهیت داده شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------