آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

سیف: عملکرد پنج ساله‌ام را منصفانه نقد کنید/ همتی: برای بازار ارز برنامه دارم



اخبار,اخبار اقتصادی,ولی الله سیف

رئیس کل سابق بانک مرکزی با مروری بر عملکرد پنج ساله خود ضمن درخواست برای نقد و بررسی آن، از ساماندهی موسسات غیرمجاز به عنوان یکی از مهترین دستاوردهای این بانک در دوران فعالیتش نام برد.

به گزارش ایسنا، ولی الله سیف که امروز در مراسم تودیع خود در بانک مرکزی حضور داشت به عنوان اولین سخنران این مراسم صحبت‌های خود را در سه بخش مطرح و بر عملکرد بانک مرکزی در این پنج سال پرداخت و درخواست کرد تا کارشناسان آن را بررسی و نقد کنند.

 

وی ساماندهی موسسات غیرمجاز، مهار تورم و همچنین برگرداندن ثبات به بازار ارز را از دستاوردهای مهم خود در بانک مرکزی عنوان کرد.

 

ارتقای شفافیت در حوزه نظارت دیگر و حرکت به سمت شفاف سازی صورت‌های مالی بانکها به عنوان پیش نیاز اصلاح نظام بانکی موضوعی است که سیف از آن به عنوان عملکرد مثبت بانک مرکزی یاد کرد.

 

سیف همچنین در اظهاراتش از شرایط موجود گله کرده و با اشاره به اینکه استقلال بانک مرکزی یکی از چالش‌های آن به شمار می رود گفت: در شرایط موجود نباید انتظار عملکرد مناسبی همتراز بانک‌های مرکزی دنیا را داشت. باید اختیارات لازم به این بانک داده شده و قوانین اصلاح شود.

 

وی به پدیده فساد در نظام اقتصادی و پولی و بانکی نیز اشاره داشت و گفت: متاسفانه ریشه دواندن فساد به تهدیدی جدی برای نظام بانکی تبدیل شده که مقابله با آن به تجدید نظر درقوانین نیاز دارد. ما گزارش‌هایی را در این چند سال به حضور رئیس جمهوری ارائه کردیم.

 

رئیس کل سابق بانک مرکزی در بخش پایانی اظهاراتش خطاب به کارکنان شبکه بانکی گفت: در طول این پنج سال نگران بودم تغییر رفتارم که ناشی از جایگاهم در بانک مرکزی بود باعث دوری من از روابط قبلی با شما شده باشد که این گونه نبود و خشنودم که همچنان روابط ما حفظ شده است.

 

سیف همچنین خطاب به هیات عامل بانک مرکزی از آنها برای همراهی در این چند سال تشکر کرد و برای همتی -رئیس کل جدید بانک مرکزی_ ارزوی موفقیت داشت.

 

رئیس کل جدید بانک مرکزی: برای بازار ارز برنامه دارم/ رانت ارزی حذف می شود

اخبار,اخبار اقتصادی,عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی در اولین اظهاراتش در سمت ریاست کل بانک مرکزی از برنامه‌های خود برای کنترل بازار ارز خبر داد و گفت که رانت ارزی را حذف خواهد کرد.

 

رئیس کل بانک مرکزی که در شرایط نه‌چندان مساعد ارزی بانک مرکزی را تحویل گرفته است، در سخنانی که در مراسم معارفه خود داشت با اشاره به برنامه‌ها و اهداف خود در شبکه بانکی موضوع ارز را به طور جدی مطرح کرد و با اشاره به برخی دلایلی که موجب ایجاد شرایط کنونی در بازار ارز شده است، گفت: این وضعیت ناشی از ناترازی‌های ترازنامه نظام بانکی، بی‌تدبیری در استفاده از ابزارهای سیاست پولی و سردرگمی در اعمال سیاست‌های ارزی است که همین امر نابسامانی در بازار ارز، عدم کنترل و هدایت جریان نقدینگی و ایجاد نقدینگی بی‌ضابطه از سوی شبکه بانکی را به دنبال داشته است.

 

در عین حال نبود ابزارهای جایگزین مناسب برای دارایی‌هایی نظیر سکه، طلا و ارز و از سوی دیگر وجود انتظارات منفی که از سوی دشمنان ایجاد شده فضای کنونی را رقم زد.

 

وی ادامه داد: برای تغییر در بازار ارز و سیاست‌های ارزی برنامه‌هایی را دارم که با رئیس‌جمهوری مطرح شده و بعد از نهایی شدن در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسب را انجام خواهم داد.

 

رئیس کل بانک مرکزی مبارزه با فساد و رانت‌خواران در نظام پولی و ارزی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: این موضوع از مطالبات جدی مردم است که به طور حتم در صدر برنامه‌های من قرار خواهد گرفت.

 

همتی همچنین گفت که همزمان با به‌کارگیری ابزارهای مناسب برای اعمال سیاست‌های پولی و ارزی سعی خواهیم کرد که سیاست ارتباطی مناسبی در بیان مواضع بانک مرکزی به مردم داشته باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------