رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر: بازار سکه و طلا تحت تاثیر تغییرات نرخ ارز/ نوسان زیاد قیمت‌ها امکان تحلیل را از بین برد



اخبار,اخبار اقتصادی,محمد کشتی آرای

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان اینکه بازار طلا و سکه متاثر از بهای ارز است، گفت: تقاضای خرید طلاو سکه در بازار افزایش یافته اما دلیل اصلی رشد قیمت‌ها، افزایش بهای ارز است.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به رشد قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر و به ویژه امروز، اظهارداشت: مهمترین عاملی که باعث افزایش نرخ ارز شده، بهای ارز است و به همین دلیل امروز به میزان قابل توجهی بهای طلا و سکه رشد کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تقاضای خرید در بازار طلا و سکه تاثیری بر قیمت‌ها نداشته است، گفت: به طور طبیعی در این شرایط تفاوت خرید و فروش افزایش می‌یابد و به همین دلیل ریسک بیشتر می‌شود؛ یعنی اگر در شرایط عادی سکه با 20 هزار تومان نوسان یا 50 هزار تومان نوسان خرید و فروش شود، در این روزها با فاصله بیشتری معامله می‌شود.

 

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر افزود: در چنین شرایطی حاشیه سود خرید و فروش بیشتر شده و همین پدیده بهای تعداد معاملات و قیمت را افزایش می‌دهد. 

 

وی تاکید کرد: هم‌اکنون تحلیل درستی از بازار ارز نمی‌توان ارائه کرد چون آنقدر قیمت‌ها نوسان داشت که امکان تحلیل را از بین برده است. باید یک مقدار صبر کرد و دید بازار تا بعد از ظهر به چه سمتی حرکت می‌کند. نه می‌توان گفت قیمت‌ها واقعی است و نه غیر واقعی. اگر با قیمت ارز بسنجیم ممکن است واقعی باشد و اگر بازار سایر مولفه‌ها بسنجیم می‌بینیم که قیمت‌ها همخوانی ندارد. بنابراین نمی‌توان تحلیل اقتصادی ارائه کرد.

 

قیمت سکه و ارز امروز در بازار نوسانات شدیدی داشت به طوری که بهای سکه از 3 میلیون و 900 هزار تومان در ابتدای صبح به 4 میلیون و 416 هزار تومان تا ظهر امروز رسید و بعد مجددا به زیر 4 میلیون رسید. بهای معاملاتی ارز در بازار تهران هم صعودی بود که طوری که قیمت یورو از 12 هزار تومان هم عبور کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------