نهاوندیان: بهترین راه مقابله با فساد، شفافیت است



اخبار,اخبار اقتصادی,محمد نهاوندیان

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: با اجرای تصمیمات جدید ارزی شاهد تعادل و آینده مناسبی در بازار ارز خواهیم بود.

به گزارش تسنیم، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان, با اشاره به اظهارات برخی چهره‌های سیاسی مبنی بر ضرورت ترمیم کابینه اظهار کرد: رئیس جمهور در هر موردی که هماهنگی و سرعت بیشتری را در اقتصاد کشور فراهم کند؛ در این خصوص تغییرات لازم را انجام می‌دهد.

 

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه همه مدیرانی که در صحنه خدمت حاضر هستند, تمام تلاش خود را برای کمک به هماهنگی بیشتر در دولت انجام داده‌اند, افزود: مانعی برای تغییرات یا اصلاحات در کابینه وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه تغییر رئیس بانک مرکزی به علت مسئله بازار ارز در اولویت قرار داشت, گفت: دوران مدیریت ریاست بانک مرکزی به اتمام رسیده بود و بهترین فرصت برای این تغییر بود؛ بنابراین اگر تغییرات دیگری در جهت مسائل کشور وجود داشته باشد قطعا صورت خواهد گرفت.

 

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به دستور اخیر آقای روحانی برای مقابله با فساد نیز اظهار کرد: بهترین و موثرترین راه مقابله با فساد شفافیت است. اگر اطلاعات را در معرض افکار عمومی قرار دهیم و از هرگونه تصمیمی که به تولید و توزیع رانت منجرمی شود اجتناب کنیم؛ طبعا زمینه ای برای سودجویی فساد آمیز وجود نخواهد داشت.

 

نهاوندیان با بیان اینکه سیاست دولت دسترسی گسترده مردم به اطلاعات است, گفت: همه دستگاه‌های اقتصادی موظف هستند اطلاعات اقتصادی مربوط به خود را در اختیار مردم قرار دهند.

 

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور نیز اظهار کرد: خوشبختانه تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی که سران سه قوه به همراه مسئولان اقتصادی در آن حضور دارند؛ فرصت کم سابقه‌ای را برای هماهنگی در تصمیم‌گیری‌ها ایجاد کرده است.

 

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه ششمین جلسه این شورا اخیرا با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور تشکیل شد, گفت: در هر جلسه تصمیمات بسیار مهمی گرفته شد و مجلس و دولت در کنار هم درباره مسائل مختلفی به جمع بندی رسیدند.

 

نهاوندیان با اشاره به واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی بیان کرد: حجم این طرح‌ها بالای 45 هزار میلیارد تومان است که اجرای آنها توسط دولت بیش از 13 سال به طول می انجامد.

 

وی ادامه داد: مشوق‌های بسیار مناسبی برای بخش خصوصی درنظر گرفته شده است تا نقدینگی انباشته شده در اقتصاد ایران به ویژه برای اشتغال زایی مورد استفاده قرار گیرد و از تضییع سرمایه جلوگیری شود.

 

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: در صورتی که این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند, می توانند خدمات اجتماعی و سیاسی مناسبی را به دنبال داشته باشد.

 

نهاوندیان با بیان اینکه بهره برداری طرح ها می تواند یک موج با نشاطی از فعالیت اقتصادی را در سراسر کشور ایجاد کند؛ افزود: بیش از 76 هزار طرح ملی و عمرانی در مرحله اجرا قرار دارد که این نشان دهنده پتانسیل بالای اقتصاد ایران است.

 

وی اظهار کرد: امیدواریم خبرهای خوبی از برخی هماهنگ‌هایی صورت گرفته برای روابط اقتصادی، مالی و بانکی را در هفته های اخیر شاهد باشیم.

 

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه نوسانات فعلی بازار سکه و ارز قطعا ماندگار نخواهد بود؛گفت: در گذشته هم وضعیت اقتصادی با فراز و نشیب‌هایی مواجه بود که به آرامش رسید؛ بنابراین اکنون زمان ریشه‌یابی این نوسانات نیست و با اجرای تصمیمات جدید ارزی شاهد تعادل و آینده مناسبی در بازار ارز خواهیم بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------