زنگ خطر برای ایرلاین‌های خارجی در آبادان به صدا درآمد



اخبار,اخبار اقتصادی,هواپیما

فعالیت‌های شرکت هواپیمایی ایرعربیا در حالی متوقف شد که پیش از آن انتظار می‌رفت دیگر شرکت‌های هواپیمایی خارجی نیز در آبادان حضور یابند.

به گزارش ایلنا، صنعت هوایی در کشورهای پیشرفته نقش مهمی در توسعه اقتصادی و همچنین گردشگری داشته است و این کشورها همواره سعی کرده‌اند تا از هواپیماهای مُدرن و در عین حال با خدمات‌دهی ارزان استفاده کنند.

 

منطقه آزاد اروند با دارا بودن چهار راه مواصلاتی همچون زمینی، دریایی، هوایی و ریلی یکی از نقاط مهم اقتصادی و گردشگری محسوب می‌شود.

 

یکی از راه های مواصلاتی که همواره برای مردم فعالان اقتصادی و گردشگری دارای اهمیت زیادی است، صنعت هوایی بوده تا جایی که در تاریخ بیست‌وسوم مهر سال 1393 یک شرکت هواپیمایی خارجی به نام ایرعربیا فعالیت های خود را در آبادان آغاز کرد.

 

با توجه به افزایش بستر برای سرمایه‌گذاری در شهرهای آبادان و خرمشهر و موقعیت فرودگاه از لحاظ امنیت آسمان در شرایط فعلی منطقه، این پرواز می‌توانست زمینه‌ساز برقراری سایر خطوط هوایی به کشورهای همجوار باشد.

 

این شرکت توانست به وسیله خدمات خود نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند و حتی برخی اعتقاد به حضور دیگر ایرلاین‌های خارجی در راستای ایجاد فضای رقابتی بیشتر را مورد تاکید قرار دادند.

 

متاسفانه روز گذشته فعالیت‌های این شرکت پس از چندسال خدمات‌رسانی در این منطقه ناباورانه متوقف شد و آن را می‌توان یک رویداد منفی تلقی کرد.

 

این اتفاق واکنش‌ های بسیاری از مسئولان را نیز به همراه داشت و باید دید سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان نماینده عالی دولت در شهرهای آبادان و خرمشهر چه تدابیری را در این زمینه اتخاذ خواهد کرد و آیا اقدام جدی انجام می دهد؟

 

رایزنی با مسئولان ایرعربیا

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این خصوص اظهار کرد: اینکه چرا شرکت ایرعربیا دارد از شهر آبادان می‌رود فقط مختص این شهر نیست و در شهر اصفهان نیز به صورت مشابه انجام شده است.

 

مسعود خیاط‌زاده تاکید کرد: موضوع در واقع تحریم است و به ما باز نمی‌گردد؛ بر اساس شرایط تحریم به ویژه کشور امارات متحده عربی مقرر شده فعالیت این پروازها در ایران متوقف شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد: قرار است با مدیرعامل این شرکت در ایران مذاکره کنیم تا مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند تسهیلاتی را در نظر بگیرند.

 

ضرورت افزایش پروازهای شرکت‌های معتبر جهانی

خلیل جنامی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان نیز اظهار کرد: ساختار حمل و نقل و دسترسی راحت و با کیفیت بالا برای گردشگران یکی از مهمترین ملزومات توسعه هر منطقه گردشگری است.

 

وی با بیان اینکه در اغلب مناطق توسعه یافته گردشگری دنیا شبکه حمل و نقل با کیفیت و مطلوب و مناسب وجود دارد، ادامه داد: تردیدی نیست که رشد صنعت گردشگری مدیون توسعه سیستم حمل و نقل است؛ امروزه یکی از معیارهای سنجش سطح توسعه یافتگی هر سرزمینی، نظام حمل و نقل آن سرزمین است.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان با تاکید بر اینکه گسترش گردشگری بدون توجه به زیرساخت‌‌های مورد نیاز این صنعت امکانپذیر نیست، عنوان کرد: برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران صنعت جهانگردی بیشتر سعی و تلاش خود را در راستای توسعه زیرساخت‌‌های گردشگردی و شاخص‌ترین آنها یعنی صنعت حمل و نقل درون شهری صرف می‌کنند.

 

جنامی در ادامه سخنان خود صنعت هوایی را یکی از ظرفیت‌های گردشگری آبادان قلمداد کرد و گفت: افزایش پروازهای خارجی سبب حضور بیشتر گردشگران در این منطقه خواهد شد.

 

وی توقف فعالیت شرکت ایرعربیا را ناراحت کننده عنوان کرد و تاکید کرد: ما باید به دنبال افزایش پروازهای شرکت‌های معتبر جهانی باشیم ولی در حال حاضر شاهد توقف فعالیت‌های شرکتی هستیم که تاکنون نقش مهم در موضوع توسعه گردشگری و در واقع اقتصاد داشته است.

 

لزوم تقویت صنعت هوایی داخلی

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان در ادامه به سال حمایت از کالای ایرانی اشاره و تصریح کرد: ما باید صنعت هوایی داخل کشور را نیز تقویت کنیم و با ارائه خدمات بیشتر بتوانیم آنها را راغب به افزایش یا برقراری پرواز در فرودگاه بین‌المللی آیت الله جمی آبادان کنیم.

 

وی ادامه داد: اکنون آژانس‌های زیادی در آبادان فعالیت می‌کنند و به طور حتم با افزایش پروازها در این منطقه شاهد اشتغالزایی بیشتر نیز خواهیم بود.

 

نقش مهم ایرلاین‌های خارجی در توسعه گردشگری

جمال عامری‌نسب، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان نیز اظهار کرد: به طور حتم فعال بودن خطوط هوایی پروازهای خارجی نقش به سزایی در احیا و شکوفایی گردشگری منطقه دارد.

 

وی با بیان اینکه به هر اندازه امکانات رفاهی و جاذبه‌های دیدنی در یک منطقه وجود داشته باشد اما بدون حضور گردشگر معنایی پیدا نمی‌کند، افزود: توقف فعالیت شرکت هواپیمایی ایرعربیا در آبادان باعث ناراحتی شده است.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت‌های ایرعربیا را در ورود و خروج گردشگران به این منطقه مهم برشمرد و گفت: ورود گردشگران خارجی به ویژه گردشگران حوزه خلیج فارس در منطقه باعث ایجاد اشتغال جوانان شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------