آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

استاندار اصفهان: علاقه‌ای به مبارزه با قاچاق کالا در مغازه‌ها نداریم‌



اخبار,اخبار اقتصادی,استاندار اصفهان

استاندار اصفهان گفت: ما علاقه‌ای به مبارزه با قاچاق کالا در مغازه‌ها نداریم، چرا که با این عمل امنیت شغلی بازاریان و اصناف تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، محسن مهرعلیزاده ظهر امروز در مراسم رونمایی از کشفیات عملیات مرصاد با اشاره به توسعه تولید کالاهای داخلی و توسعه بازار برای آن‌ها اظهار داشت: در سال جاری برای به مرحله انجام رسیدن این کار در شورای گفتگو مباحثی از قبیل تبلیغ، افزایش کیفیت، افزایش تولید و ارزان شدن قیمت انجام شده است تا کالاهای داخلی جایگزین کالاهای خارجی شود و از سوی دیگر مبارزه جدی با قاچاق کالا نیز در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

 

وی افزود: جلوگیری از قاچاق کالاهای تولید داخل امری ضروری است و نباید در این خصوص غفلتی صورت گیرد. از سوی دیگر نیز خوشبختانه از ابتدای سال جاری تا کنون پلیس در خصوص موادمخدر با به دام انداختن قاچاقچیان حرفه‌ای موفق به کشف 15 تن موادمخدر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 45 درصدی داشته است.

 

استاندار اصفهان درباره کالای قاچاق بیان کرد: نیروی انتظامی در این زمینه کارنامه‌ خوبی از خود به نمایش گذاشته است و از این پس هم پلیس و هم دستگاه‌های اداری دیگر جدیت خود را در این زمینه مضاعف کرده و خواهند کرد. مبارزه با احتکار کالا از سوی ستاد تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی به خوبی انجام شده است و با برخی که در این زمینه علی رغم تذکرات مختلف توجهی به توصیه‌ها ندارند با قوه قهریه برخورد خواهیم کرد.

 

وی پیرامون تعطیلی کارخانه‌ها در پی نوسانات اخیر بازار ارز تصریح کرد: توقف تولید نمی‌تواند قاچاق کالا را افزایش دهد، زیرا ورود کالاهای قاچاق بیشتر از آنکه در داخل تولید را تحت تاثیر قرار دهد به قیمت و انگیزه‌های سود حاصل از آن بستگی دارد که خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده از سوی دولت برای تعیین قیمت دلار در بازار ثانوی، به یقین ورود کالاهای قاچاق برای قاچاقچیان صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

 

مهرعلیزاده ادامه داد: تعطیلات تابستانی حق قانونی شرکت است و می‌تواند این کار را انجام دهد، این اقدام بیش از یک ماه به طول نمی‌انجامد، این در حالی است که در مقابل با عاملان احتکار کالا مبارزه خواهیم کرد و همه فعالیت‌ها در این زمینه توسط نیروی انتظامی رصد و نظاره خواهند شد.

 

وی خاطرنشان کرد: امید است که محتکران در شرایطی جنگ اقتصادی کنونی در راستای بهبود شرایط در کنار مردم باشند و در جبهه دشمنان قرار نگیرند، ما علاقه‌ای به مبارزه با قاچاق کالا در مغازه‌ها نداریم، چرا که با این عمل امنیت شغلی بازاریان و اصناف تحت تاثیر قرار می‌گیرد، این در حالی است که هنر ما باید مبارزه با قاچاق کالا در ورودی‌ها و انبارهای بزرگ باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------