آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا: اگر بانک مرکزی دخالت نکند، حباب سکه می‌ترکد



اخبار,اخبار اقتصادی,ابراهیم محمدولی

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر تهران تاکید کرد: بانک مرکزی باید به رسالت حاکمیتی خود بپردازد و فروش سکه را به اتحادیه بسپارد که این موضوع به طور حتم ترکیدن حباب سکه که حدود یک میلیون تومان است را به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، ابراهیم محمدولی امروز (سه‌شنبه) در یک نشستی خبری اظهار کرد: صنعت طلا وضعیت بسیار مناسبی در راستای صادرات و تولید دارد. اما به دلیل وجود برخی موانع و ایرادات سر راه تولید و صادرات از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

 

او خاطرنشان کرد: با رشد تولید و صادرات طلا در این صنف ایجاد اشتغال خواهد شد.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر تهران با بیان اینکه با رشد تولید و صادرات طلا ایجاد شغل خواهد شد، بیان کرد: در حال حاضر با قوانین دست و پاگیر و دریافت مالیات بر ارزش افزوده از صادرات طلا جلوگیری شده است و امید است در روند صادرات طلا تسریع شود.

 

محمدولی با اشاره به سیاست‌های جدید صادرات طلا که در بسته جدید ارزی به آن اشاره شده است، یادآور شد: اگر سیاست های جدید اجرایی شود بر میزان صادرات طلا تاثیر قابل توجهی خواهد داشت اما تا به امروز بخشنامه‌ای در این زمینه از سوی بانک مرکزی ابلاغ نشده است.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر تهران از دیگر دلایل عقب افتادگی در صادرات طلا را اعمال سلایق شخصی بیان کرد و گفت: در حال حاضر میزان تولید طلا و جواهر در کشور به شدت کاهش یافته است و این موضوع بر میزان صادرات طلا تاثیرگذار است.

 

محمدولی خاطرنشان کرد: طرح‌های پیشنهادی بسیاری به بدنه دولت ارائه شده که از حالا می‌توان عدم دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر توزیع سکه توسط بانک مرکزی انجام می شود که به نظر می‌رسد اگر بانک مرکزی به فعالیت‌های حاکمیتی بپردازد و توزیع سکه را به دست صنوف بسپارد، از حباب بیش از حد قیمت سکه جلوگیری خواهد شد.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر تهران تاکید کرد: حباب سکه در حال حاضر حدود یک میلیون تومان است که این موضوع به واسطه سیاست‌های اقتصادی کشور و عدم تناسب عرضه و تقاضا ایجاد شده است.

 

محمدولی به مردم پیشنهاد کرد به جای خرید سکه در راستای سرمایه گذاری، طلا با اجرت کم را خریداری کنند تا در آینده ضرر و زیان قابل توجهی را متقبل نشوند.

 

وی خاطرنشان کرد: طلا و مصنوعات کم‌اجرت با طلای دست دوم متفاوت است و خرید و فروش طلای دست دوم از سوی اتحادیه قابل قبول نیست.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر تهران با بیان اینکه ۸۰ درصد تولیدات فعلی صنف طلا به طلاهای کم‌اجرت اختصاص دارد، یادآور شد: چند وقت اخیر مردم به سمت خرید طلای آب شده سوق پیدا کرده‌اند که این موضوع برای خریداران همراه با دردسرهایی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------