آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

قیمت دلار در بالاترین سطح ۱۳ ماه اخیر قرار گرفت



اخبار,اخبار اقتصادی,دلار

دلار در مبادلات امروز بار دیگر کانال شکنی کرد و تقاضای بالا برای آن به ویژه در بازارهای نوظهور آن را به بالاترین سطح ۱۳ ماه اخیر رساند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، با توجه به وضعیت مناسب اقتصاد آمریکا و انتظار برای افزایش مجدد نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور تا یک ماه آینده، ارزش دلار در برابر بیشتر ارزهای جهانی افزایش یافت. هم چنین نگرانی‌ها از سرایت بحران لیر به یورو باعث شده تا تقاضا برای خرید ارزهای ایمن تر چون فرانک سوییس و ین ژاپن بیش از پیش افزایش یابد.

 

شاخص دلار که برابری آن در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد به ۸۶۲.۹۶ واحد رسید که از ژوین ۲۰۱۷ به این سو بی سابقه بوده است.  بارت واکابایاشی- مدیر شعبه توکیو استریت بانک گفت: اگر می‌خواهید پولتان را به شکلی ذخیره کنید که از تلاطم‌های اخیر در امان بماند، دلار بهترین گزینه است.

 

لیر ترکیه امسال بیش از ۴۰ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است، هر چند که در مبادلات امروز هر دلار به زیر ۶ لیر عقب نشینی کرد که یکی ازعوامل آن تصمیم بانک مرکزی ترکیه برای محدود شدن عملیات‌های ارزی بانک‌ها بود.

 

یورو در مبادلات امروز روز بسیار بدی داشت و به ۱۳.۱ دلار رسید، پوند نیز برای اولین بار از تابستان گذشته به ۲۷.۱ دلار کاهش یافت.  سقوط لیره به ویژه می‌تواند بانک‌های ایتالیایی را با مشکل روبرو کند که یکی از اقتصادهای بزرگ عضو منطقه یورو است. ارزش دلار در برابر ین هم افزایش یافت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------