آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

عسگراولادی: سیف ۵ سال است می‌گوید ارز را تک‌نرخی می‌کنم!



اخبار,اخبار اقتصادی,عسگراولادی

اسدالله عسگراولادی با انتقاد از سیاست‌های نظام بانکی کشور گفت: رئیس کل بانک مرکزی ۵ سال است می‌گوید ارز را تک‌نرخی می‌کند ولی چه زمانی و به چه نرخی؛ کسی نمی‌داند.

به گزارش ایسنا، عضو اتاق بازرگانی ایران درباره تجارت ایران گفت: در ۴۰ سال اخیر بین ما و روسیه عدم اعتماد به وجود آمده است که باید در جهت بهبود فضا اقدام کرد. از سوی دیگر اگر روابط تجاری بررسی شود می‌بینیم که بین ایران و روسیه تجارت به این صورت است که صادرات چندبرابر واردات است. همین وضعیت درباره همسایه‌های دورتری مانند چین نیز صدق می‌کند.

 

وی ادامه داد: ما در ارتباط با تجارت این مشکل را هم داریم که روسیه برای ما روادید بلندمدت صادر نمی‌کند و فقط روادید هفت‌روزه و هشت‌روزه صادر می‌کند مگر برای افرادی که از روابطی برخوردارند. این در حالی لست که باید این ضابطه‌مند شود.

 

او درباره روابط بانکی و کارگزاری ایران و روسیه نیز بیان کرد: روابط ما هنوز مناسب نیست. پول ما و روسیه هر دو متزلزل است و تاجر نمی‌داند تکلیفش چیست.

 

وی با انتقاد از تک‌نرخی نشدن ارز، بیان کرد: رئیس کل بانک مرکزی ۵ سال است می‌گوید ارز را تک‌نرخی می‌کند ولی چه زمانی و به چه نرخی؛ کسی نمی‌داند. از سوی دیگر بانک مرکزی نمی‌تواند نرخ واقعی ریال در برابر روبل را بگوید.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر ما حمل‌و نقل هوایی نداریم در حالی که بسیاری از کالاهای ما باید به‌صورت هوایی ارسال شوند. مشکل بزرگ دیگر این است که ایران فقط پرواز مستقیم به مسکو دارد در حالی که بسیاری از تجار ما با جنوب روسیه مراوده دارند و نیاز شدیدی احساس می‌شود که ارتباط هوایی با جنوب روسیه برقرار شود. دو شهر استانبول و آنکارا هر روز ۵ پرواز به روسیه دارند طبیعی است که از ما جلو می‌افتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------