آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

شناسایی ۹ انبار 320 میلیارد تومانی محتکران در تهران



اخبار,اخبار اقتصادی,سردار حسین رحیمی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از عملیات پلیس برای کشف 9 انبار بزرگ احتکار اقلام و کالاهایی که عمدتا ضروری هستند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه بازدید از انبار کشف شده از کالاهای اساسی احتکار شده  اظهار کرد: همکاران من در پلیس آگاهی با مشارکت دیگر پلیس‌های تخصصی تعداد 9 انبار که کالاهایی از جمله لاستیک خودرو، برنج و اقلام غذایی و ... در آن دپو شده بود را در محدوده های جاده ورامین، کهریزک، مهدی آباد، جاده خاوران و جاده واوان شناسایی کردند.

 

وی با بیان اینکه این 9 انبار به محل نگهداری غیرقانونی انواع مواد غذایی از قبیل برنج، حبوبات، نشاسته، چای، ادویه جات و ده‌ها هزار حلقه لاستیک انواع خودروهای صنعتی و سواری به همراه ده‌ها هزار رینگ خودرو وبیش از 3000 پالت چوب ام دی اف  و ... تبدیل شده بود، گفت: در محموع ارزش ریالی اولیه اقلام کشف شده از این انبارها بیش از 320 میلیارد تومان برآورد شده است.

 

وی با بیان اینکه در برخی از سوله‌ها لاستیک‌هایی کشف شد که بیش از دو سال و حتی زمانی بیش از  زمان انقضای آنها گذشته گفت: تاریخ تولید برخی از این لاستیک‌ها سال 2016 است و با توجه به اینکه این لاستیک‌ها در فضای باز و زیر آفتاب و در شرایط نامناسب نگهداری شده بود کیفیت لاستیک‌های اولیه را نداشته و قابلیت استفاده ندارند. اغلب لاستیک‌های کشف شده از تولیدات داخلی بوده که به واسطه نگهداری طولانی آنها در شرایط نامناسب پوسیده اند ولی با این وجود صاحبان این کالاها قصد داشتند برای سودجویی خود این لاستیک‌ها را در زمان مناسب در بازار توزیع کنند.

 

به کفته رحیمی باید یک سازوکار نظارتی مناسب بر توزیع ارز طراحی کرد تا کالاهای اساسی به درستی در بازار عرضه شده و در اختیار مردم قرار بگیرند.

 

وی افزود:  علاوه بر این موارد صدها حلقه لاستیک خودروهای صنعتی و سنگین نیز کشف شد و این درحالی است که در زمینه خودروهای سنگین مدتهاست که دچار مشکل هستیم.

 

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه هزاران انبار وجود دارد و لازم است اقدامات نظارتی بر این انبارها صورت گیرد، گفت: باید تدابیری اتخاذ کرد تا کالاهایی که با ارز دولتی و یا هر ارز دیگری وارد شده‌اند به بازار تزریق شوند.

 

رحیمی درباره سرانجام کالاهای مکشوفه گفت: همه این کالاها در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت و اداره تعزیرات حکومتی استان تهران قرار خواهد گرد.

 

وی در پایان اعلام کرد که عملیات‌های پلیس در این زمینه ادامه خواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------