وزیر انرژی روسیه از برنامه‌ریزی برای مبادله با ترکیه و ایران خبر داد



اخبار,اخبار اقتصادی

معاون وزیر خارجه روسیه گفت روسیه قطعا به تحریم‌های آمریکا واکنش نشان خواهد داد و به تلاش‌های خود برای رهایی از ارز آمریکایی در مبادلات خود شتاب خواهد بخشید.

به گزارش ایسنا به نقل از راشا تودی، سرگی ریابوکوف گفت: زمان آن رسیده است که از مرحله حرف به اقدامات عملی روی آوریم و از دلار به عنوان وسیله‌ای در مبادلتمان راحت شویم و دنبال گزینه های جایگزین آن باشیم. خدا را شکر این اتفاق در حال رخ دادن است و ما به این کار شتاب بیشتری خواهیم داد.

 

وی گفت: روسیه به تحریم‌های اخیر آمریکا پاسخ خواهد داد. الکساندر نوواک- وزیر انرژی روسیه نیز گفته است که شمار کشورهایی که خواهان جایگزینی دلار با ارزهای دیگر در مبادلات نفتی و سایر تراکنش‌ها هستند رو به افزایش است. وی افزود: درک مشترکی بین کشورها وجود دارد مبنی بر این که باید به سمت استفاده از ارزهای ملی در مبادلاتمان برویم.

 

نوواک گفت: استفاده از پول‌های ملی را به عنوان یکی از گزینه‌های پرداخت در معاملات با این کشورها و به ویژه ایران و ترکیه مد نظر داریم. البته این نیازمند تغییراتی در بخش های مالی، اقتصادی و بانکی است.

 

هفته گذشته کرملین از توافق بین ترکیه و روسیه برای استفاده از روبل و لیر در مبادلات دوجانبه خبر داده بود. هند نیز خواسته است با استفاده از روپیه از ایران نفت بخرد. پیشتر چین نیز که بزرگ ترین واردکننده نفت جهان است از برنامه ریزی برای خرید نفت به یوان به جای دلار خبر داده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------