نماینده مجلس: قیمت خودروهای داخلی بدون کنترل است؛ چرا پراید یک شبه تا مرز ۴۰ میلیون تومان می‌رسد



اخبار,اخبار اقتصادی,محمد محمودی شاه‌نشین

نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس با اشاره به پیگیری موضوع استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت خودروهای داخلی بدون کنترل است؛ چرا در یک شب قیمت پراید تا مرز ۴۰ میلیون تومان می‌رسد.

محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه موضوع استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت و سئوال از وی در حال پیگیری است، اظهار داشت: در صورتی که جمع سوال‌کنندگان به حد نصاب برسد و موضوع اعلام شود، وزیر باید ظرف 10روز در کمیسیون حاضر شده و اگر نتواند پاسخگوی نمایندگان باشد استیضاح آغاز می‌شود.

 

‌وی عنوان کرد: در این روزها برخی به دنبال تغییر کابینه هستند که تعدادی از نمایندگان با وزیر کشور، برخی با وزیر جهاد و تعدادی با وزیر راه و شهرسازی مخالف هستند که البته همانطور که نمایندگان از پاسخ‌های وزیر کشور در کمیسیون قانع شدند این احتمال کم است که دو وزیر عنوان شده نیز به مجلس فراخوانده شوند اما بحث وزیر صنعت و تغییر تیم اقتصادی دولت یکی از موضوعات مهمی است که در حال پیگیری است.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی موضوعات کنونی مرتبط با وزیر صنعت به دوره قبلی وزارتخانه برمی‌گردد افزود: اینکه برخی دسترسی‌ها به افرادی داده شد بحثی است که نیاز به روشنگری دارد و از آنجا که این وزارتخانه تلفیقی از سه وزارت صنعت، معدن و تجارت است اهمیت بالایی دارد و باید برنامه‌ای کامل و جامع برای پیشبرد اهداف نظام و بهبود شرایط اقتصادی داشته باشد.

 

چرا یک شبه قیمت پراید 40 میلیون می‌شود

محمودی شاه‌نشین تصریح کرد: امروز وضعیت برای قطعه‌سازان دشوار است که باید شرایط را برای آنها تسهیل کرد و اینکه کارخانجات بزرگ سایپا و ایران خودرو برای بهبود این مشکل و تودیع بدهی‌های کلانی که به قطعه‌سازان دارند برنامه مدونی ندارند، قیمت خودروهای داخلی بدون کنترل است تا جایی که در یک شب قیمت پراید تا مرز 40 میلیون تومان هم می‌رسد، امروز برخی ندانم‌کاری‌ها سبب شده که مردم با مشکلات بسیاری روبرو شوند.

 

‌وی با اشاره به نقش نظارتی مجلس گفت: مجلس امروز جایگاه نظارتی خود را دقیق‌تر از گذشته در حال پیگیری است و اگر در این میان افرادی که به مجلس می‌آیند برای برون‌رفت از این وضعیت برنامه صحیح و قانع‌کننده نداشته باشند باید برای رفتن آماده شوند.

 

نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس با بیان اینکه وقتی از برخی افراد سوال می‌شود و پاسخی ندارند و به جای ارائه پاسخ مناسب به کی بود کی بود من نبودم روی می‌آورند ناپسند است تأکید کرد: در زمینه معادن، گرانی‌های بی‌مورد، صادرات، واردات، نوسانات شدید ارزی، گرفتاری‌های صنعت، تولید و اشتغال مشکلات بسیاری داریم که باید به طور شفاف رسیدگی شود.

 

اینکه احتکارکننده‌های واقعی آزاد باشند درست نیست

محمودی شاه‌نشین ادامه داد: اینکه تعدادی از افرادی که چندین قلم جنس احتکار کرده‌اند دستگیر شده و احتکارکننده‌های واقعی آزاد باشند درست نیست و باید شرایط را به سمت مطلوب برگردانیم که در این راستا لزوم حرکت جدی در حوزه صنعت، معدن و تجارت اجتناب‌ناپذیر است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد و اشتغالزایی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، همچنین این شرایط که کشور به بازار خودروهای بی‌کیفیت دیگر کشورها تبدیل شده اصلا قابل قبول نیست و باید هر طور که می‌توانیم تلاش کنیم تا شرایط برای عموم مردم بهبود پیدا کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------