آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

تقاضا، نرخ ارز را بالا کشید



اخبار,اخبار اقتصادی,دلار

افزایش هیجانی نرخ ارز، کاهش قابل توجه قیمت خودرو، نحوه تعیین قیمت کالا و خدمات و ... مهم‌ترین اخبار امروز اقتصادی ایسنا بوده است.

به گزارش ایسنا، نرخ ارز که در ماه‌های اخیر به عنوان یکی از حاشیه‌سازترین اخبار اقتصادی مطرح می‌شد بار دیگر در پی شدت گرفتن تقاضا در بازار ارز به طور لحظه‌ای افزایش پیدا کرد. امروز (یکشنبه) بازار ارز در نوسان و هیجانی قرار داشت که در چند روز گذشته شروع شد و از دیروز شدت گرفت. دلار تا مرز ۱۲ هزار تومان پیش رفت و ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان هم معامله شد، یورو نیز تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان فروش رفت. قیمت‌ها لحظه‌ای تغییر می‌کرد و افزایشی پیش ‌می‌رفت، اما از حدود ساعت ۱۴ تا حدی از فشار بازار کم شد و اندکی عقب نشینی کرد به طوری که دلار به حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ و یورو تا ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. همچنین صرافانی هم که ارز خدماتی از جمله مسافرتی، دانشجویی و درمانی را در چارچوب ضوابط بانک مرکزی می‌فروشند قیمت‌ها را به مانند مدت گذشته نزدیک به نرخ بازار نگه داشتند و دلار را تا ۱۱ هزار و ۸۰۰ و یورو را تا ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان فروختند.

 

شرایط متفاوت بانک‌ها برای سپرده‌گیری ارزی دیگر خبر امروز بود که با وجود ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌ها برای سپرده‌گیری ارزی و تعیین شرایط مشخص برای انواع ارز، باز هم بانک‌ها گزینه‌های متفاوتی برای افتتاح حساب ارزی دارند؛ به طوری‌که نرخ سود تعیین شده در برخی موارد از ضوابط تعیین شده در دستورالعمل منحرف شده است. به طوری‌که گر چه حداکثر سود تا چهار درصد برای دلار تعریف شده است، اما سود پرداختی یکی از بانک‌ها به پنج درصد هم می‌رسد! در برخی بانک‌ها نیز جالب اینجاست که برای تمامی ارزها فقط دو درصد سود در نظر گرفته شده و حتی دلار هم امتیازی بیش از دو درصد ندارد و شعبه بانک مربوطه به مشتریان پیشنهاد می‌کند به بانکی که بیشترین سود را می‌دهد بروند! در مجموع بر اساس گشت و گذار در شعب بانک‌ها استقبال از سپرده‌های ارزی نسبتا خوب بوده و افرادی که قدرت مانور دادن با سپرده‌های خود در بازار ارز را ندارند، ترجیح می‌دهند برای حفظ امنیت و البته دریافت سود، ارز خود را به بانک‌ها بیاورند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------