جزئیات ۲ بسته حمایتی دولت اعلام شد



اخبار,اخبار اقتصادی,انوشیروان محسنی بندپی

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جزییات هزینه بسته به لحاظ رقم و عدد و چگونگی دریافت در حال بحث کارشناسی است.

به گزارش فارس، انوشیروان محسنی بندپی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز در شورای اشتغال استان اصفهان برنامه پیشرفت کاری در کارگروه اشتغال استان مورد بررسی قرار گرفت که در طی آن درخصوص مبانی موجود و مشکلات مواجه شده، تصمیماتی گرفته شد تا به روند اشتغال در محورهای اشتغال روستایی، اشتغال فراگیر، کارورزی و کارآموزی در عرصه محیط کار سرعت بخشیده شود.

 

وی افزود: سرعت بخشی به روند اشتغال شرایطی را فراهم می‌کند که تعهد دولت در سال ۱۳۹۷ که اشتغال ۹۵۰ هزار تا یک میلیون نفری است جامه عمل بپوشد.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در همان جلسه تفویض اختیارات انجام شد تا بنا بر شرایط استان اصفهان با بودجه تا سقف ۶ میلیارد تومان و بالاتر موافقت شد تا با تأییدیه استاندار اصفهان در روند این کار با سرعت قابل قبولی مواجه شویم.

 

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که رصد و پایش طرح‌های اشتغال به صورت کارگروه ملی و استانی و با استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد مثل اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی رصد می‌شود تا اگر طرحی در حین کار با مشکل روبرو شد متوقف و با سررسید وام دچار مشکل نشود.

 

محسنی بندپی تأکید کرد: در این طرح‌ها توصیه شده که مخاطبان به صورت مشاوره‌ای در ابعاد مختلف مورد هدایت فکری و مهارت‌آموزی قرار گیرند تا شرایط تداوم مسیر کار فراهم شده و طرح با شکست روبرو نشود.

 

رفع نگرانی‌های تحریم با فعالیت داروساز اصفهانی

وی با اشاره به بازدید از کارخانه داروسازی فارابی توضیح داد: کارخانه داروسازی فارابی از استراتژیکی‌ترین کارخانه‌های دارو در کشور و در تولید آنتی‌بیوتیک‌ها و در گروه‌های مختلف مشغول به فعالیت و وابسته به گروه تأمین دارویی سازمان تأمین اجتماعی کشور است.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: این کارخانه از استانداردهای کیفی و شرایط GMP برخوردار است و این شرایط می‌تواند کارخانه را در حالت رقابت کیفیت تولید داخل و هم در صادرات به یک مزیت نسبی استاندارد برساند.

 

وی ادامه داد: شرایط فیزیکی، تولیدی و مواد اولیه کارخانه داروسازی فارابی این اطمینان را می‌دهد که بتوان یکی از اقلام دارویی مورد نیاز کشور را تأمین کند که حدود ۴۹ تا ۵۱ درصد مواد دارویی را شامل می‌شود و نگرانی مردم را با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه ایجاد شده، از بین ببرد.

 

محسنی بندپی تصریح کرد: با تکیه بر دانش تخصصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروهای داخلی متخصص، کارآمد و با انگیزه ظرفیت تولید داخل در اقلام دارویی موردنیاز کشور افزایش خواهد یافت.

 

وی ابراز داشت: دشمن به دنبال جنگ اقتصادی و روانی و تحمیل این طرز تفکر بر مردم است، اما کشور ایران از شرایط به مراتب سخت‌تری با تکیه بر مردم عبور کرده و تحت تأثیر این مسائل قرار نگرفته است و در مسائل اساسی مانند خدمات سلامت و مواد و تجهیزاتی که در این زمینه دریافت می‌کنند و همچنین در تأمین برنامه‌های معیشت عام و خاص به مردم اطمینان و امیدواری می‌دهیم.

 

جزئیات ۲ بسته حمایتی دولت

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: دولت در برنامه خود برای آحاد مردم، نگاه ویژه‌ای به گروه‌های خاص مانند مددجویان کمیته امداد و بهزیستی دارد، در همین هفته ۲۵۰ میلیارد تومان سبد کالایی برای این افراد تأمین و تدارک دیده شده است.

 

وی اضافه کرد: در کنار این برنامه حمایت امنیت غذایی و اجتماعی برای حدود ۱۱ میلیون خانوار، یعنی ۵ دهک جامعه به لحاظ درآمد پایین، در حال بررسی است و در ۶ ماهه دوم سال در دست اجرا قرار می‌گیرد.

 

محسنی بندپی اذعان داشت: بسته حمایتی توزیعی این هفته مانند گذشته است با این تفاوت که با ۲۰ درصد افزایش روبرو شده، به این صورت که اگر در گذشته تا سقف ۲۱۰ میلیارد تومان بوده، ۲۵۰ میلیارد تومان برای همین گروه‌ها به اضافه ۳۵۰ هزار نفر از دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس شبانه‌روزی تدارک دیده شده است.

 

وی تصریح کرد: جزییات هزینه بسته مشخص نیست و هنوز به عدد نرسیده‌ایم، تاکنون گروه‌ها شناخته شده و یک بسته برای جمعیت عام ۸۰ میلیون نفری و یکی هم برای حدود ۱۱ میلیون نفر افراد خاص تدارک دیده شده که به لحاظ رقم و عدد و چگونگی دریافت در حال بحث کارشناسی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------