سهم ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی از واگذاری‌ها در دولت دوازدهم



اخبار,اخبار اقتصادی,سازمان خصوصی سازی

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته به شرایطی رسیده ایم که بخش خصوصی واقعی جایگاه خود را در واگذاری های دولت پیدا کند.

به گزارش مهر به نقل از سازمان خصوصی‌سازی، پوری حسینی گفت: یکی از کارهایی که در راستای واگذاری سهام شرکتهای دولتی در سالهای گذشته انجام داده ایم آسیب شناسی واگذاری‌ها است.

 

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: بر این اساس با رفع موانع موجود موفق شدیم در دولت دوازدهم ۱۰۰ درصد واگذاری‌ها و در دولت یازدهم ۶۷ درصد واگذاری‌ها را به بخش خصوصی واقعی داشته باشیم. این در حالی است که از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی سازی در سال ۸۰ تا ابتدای شروع به کار دولت یازدهم کمتر از ۱۸ درصد واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی صورت گرفته است.

 

پوری حسینی اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته به شرایطی رسیده ایم که بخش خصوصی واقعی جایگاه خود را در واگذاری‌های دولت پیدا کند.

 

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: یکی دیگر از سختی های خصوصی سازی، واگذاری سهام شرکتهای کنترلی است که از قضا بیشتر مقاومتها نیز در این زمینه ابراز می شود.

 

وی اضافه کرد: بر این اساس نگاهی به آمارها نشان می دهد در طول ۱۸ سال گذشته ۷۵۵ بنگاه و سهم کنترلی برای عرضه در لیست سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است که از این تعداد، تا پیش از دولت یازدهم و در مدت ۱۲ سال، تنها ۱۰۱ شرکت واگذار شده اند که ۱۳ درصد واگذاری‌ها کنترلی را شامل می شود. این در حالی است ۴۴۸ بنگاه به صورت کنترلی از دولت یازدهم تا کنون واگذار شده اند که ۳۴ درصد واگذاری‌ها را شامل می شود.

 

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان این که خصوصی سازی هر چه قدر به پایان عمر خود نزدیک می شود کار سخت تری دارد اظهار داشت: بر این اساس از همه توان و تلاش خود استفاده می کنیم تا خصوصی سازی به بهترین روش و سریعترین شکل ممکن انجام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------