نعمتی: روزانه بیش از ۶ میلیون لیتر سوخت قاچاق می شود



اخبار,اخبار اقتصادی,بهروز نعمتی

سخنگوی هیئت رییسه مجلس، گفت: استفاده از کارت سوخت به معنای بازگشت به سیستم کوپنی و سهیمه بندی بنزین نیست بلکه به معنای اعمال سیستم نظارتی برای جلوگیری از قاچاق بوده که این اقدام اجتناب ناپذیر است.

بهروز نعمتی در گفت وگو با  خانه ملت، با اشاره به تفاوت قیمت سوخت بین ایران و کشورهای همسایه، گفت: روزانه بیش از 6 میلیون لیتر قاچاق سوخت از کشور صورت می گیرد که عدد بزرگی است و پیشنهاد مجلس به وزارت نفت و مجموعه دولت این بوده که کارت سوخت روند خود را ادامه داده و حذف نشود.

 

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، درباره عدم استفاده از کارت سوخت شخصی در جایگاه های سوخت، افزود: در حال حاضر نظارت کافی بر جایگاه داران وجود ندارد تا در جایگاه ها از کارت سوخت شخصی استفاده شود.

 

استفاده از کارت سوخت به معنای سهیمه بندی بنزین نیست

وی با بیان اینکه کمیسیون انرژی با وزیر نفت نشستی برگزار کرده تا تمهیدات لازم برای استفاده کارت سوخت شخصی اندیشیده شود، ادامه داد: استفاده از کارت سوخت به معنای بازگشت به سیستم کوپنی و سهیمه بندی بنزین نیست بلکه به معنای اعمال سیستم نظارتی برای جلوگیری از قاچاق بوده که این اقدام اجتناب ناپذیر است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مضرات سهمیه بندی بیش از فواید آن است، اظهار داشت: بسیاری از افراد شاید نخواهند از میزان سهمیه ای که دولت برای آنها تعیین می کند، استفاده و برخی به دلیل نیاز به دنبال مصرف بیش از میزان سهمیه بندی هستند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حفظ کارت سوخت با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در این بخش ضروری است، تصریح کرد: وجود کارت سوخت از مصرف بی رویه انرژی و قاچاق جلوگیری می کند و نباید سرمایه ملی با قاچاق از بین رود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------