آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

کره شمالی خواهان پیوستن به بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول است



اخبار,اخبار اقتصادی

رئیس جمهور کره جنوبی گفت: رهبر کره شمالی مایل به انجام اصلاحات ساختاری در اقتصاد این کشور است و نیاز به کمک جامعه جهانی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از کی سی نیوز، مون جائه این- رئیس جمهور کره جنوبی گفت کره شمالی خواهان اتصال به اقتصاد جهانی است و رهبر این کشور امیدوار است در ازای دست کشیدن از تسلیحات اتمی به توسعه اقتصادی دست یابد. مون جائه گفت سئول از برداشته شدن تحریم ها بر ضد کره شمالی با هدف کمک به توسعه اقتصادی کره شمالی حمایت می‌کند.

 

وی افزود: کره جنوبی در حال برآورد اولیه از پروژه‌های زیرساختی مورد نیاز در همسایه شمالی است و این کار باعث کمک به رشد اقتصادی کره جنوبی نیز خواهد شد. وی گفت با توجه به موانع متعدد موجود در کره شمالی نیاز است جامعه بین‌المللی از کره شمالی برای بازسازی اقتصادش حمایت کند. وی گفت: فکر می‌کنم لازم است یک نهاد مخصوص تامین مالی پروژه‌های اقتصادی در کره شمالی ایجاد شود و یا آن که صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و بانک توسعه زیرساخت‌های آسیا آن‌ها را تامین مالی کنند.

 

مون جائه در بخش دیگری از سخنانش گفت کره شمالی تمایل زیادی برای شروع اصلاحات و عضویت در نهادهای بین‌المللی نظیر صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی دارد.

 

دو کره در جریان بازدید تاریخی رئیس جمهور کره جنوبی از پیونگ یانگ در بیانیه مشترک هفته گذشته خود اعلام کرده بودند بر سر تقویت همکاری‌های اقتصادی به توافق رسیده‌اند. رئیس جمهور کره جنوبی گفت بازسازی اقتصاد کره شمالی فرصت‌های متعددی در اختیار شرکت‌های کره جنوبی و آمریکا می‌گذارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------