قرارداد ساخت مخازن 10 میلیون بشکه ای برای ذخیره نفت امضا شد



اخبار,اخبار اقتصادی

شرکت ملی نفت ایران و یک شرکت داخلی قرارداد ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام با ظرفیت 10 میلیون بشکه را امضا کردند که عملیات آن در بندر جاسک (ساحل دریای عمان) اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، «مرضیه شاهدایی» قائم مقام وزیر نفت و «علی کاردر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در آیین امضای این قرارداد بین گروه سرمایه گذاری امید (زیرمجموعه بانک سپه) و شرکت مهندسی و توسعه نفت (زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران) حضور داشتند.

 

این قرارداد به ارزش606 میلیون یورو در مدت سه سال به طور کامل اجرا می شود.

 

حدود پنج هزار هکتار از زمین ساحلی در 65 کیلومتری غرب شهر جاسک برای طرح های ویژه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نظر گرفته شده است.

 

با توجه به تصویب بودجه برای خط لوله 42 اینچ انتقال نفت خام گور- جاسک، بخشی از زمین غرب جاسک به ساخت پایانه صادرات نفت خام و همچنین مخازن ذخیره سازی تخصیص یافته است.

 

این طرح ساخت 20 دستگاه مخزن فلزی سقف شناور را شامل می شود که هر کدام 500 هزار بشکه ظرفیت دارد. 

 

این مخزنگاه، نفت خام ارسالی از خط لوله 42 اینچ انتقال نفت خام گوره جاسک را دریافت کرده و ضمن ذخیره سازی و نگهداری نفت صادراتی، نسبت به پمپاژ و انتقال آن به خطوط لوله دریایی و گوی های شناور، اقدام می کند. 

 

دریافت روزانه یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین از خط لوله 42 اینچ گوره- جاسک، ذخیره سازی 10 میلیون بشکه انواع نفت خام، قابلیت دریافت و ذخیره انواع نفت خام از طریق گوی های شناور دریایی، ایجاد بستر و شرایط لازم برای ساخت پایانه صادراتی جدید و متنوع سازی منابع صادراتی نفت خام از اهداف اجرای طرح است.

 

ایران در فصل بهار امسال به طور میانگین روزانه 2 میلیون و 600 هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر کرد که حدود 40 درصد آن به اروپا و بقیه به آسیا صادر شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------