آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

بانک انگلیسی آماده پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار به آمریکا بابت نقض تحریم ‌های ایران



اخبار,اخبار اقتصادی,بانک استاندارد چارترد

شبکه خبری بلومبرگ از آماده شدن بانک انگلیسی «استاندارد چارترد» برای پرداخت جریمه 1.5 میلیون دلاری بابت نقض تحریم‌های سابق ایران خبر داد.

به گزارش فارس، وبگاه شبکه خبری بلومبرگ، امروز دوشنبه گزارش داده بانک انگلیسی «استاندارد چارترد» آماده پرداخت جریمه‌ای به ارزش حدوداً ۱.۵ میلیارد دلار بابت حل اختلافات پیرامون نقض ادعایی تحریم‌های ایران است. 

 

منابع آگاه گفته‌اند این رقم بر اساس ارزیابی‌های مقدماتی است که بر اساس برخی ارتباطات میان بانک انگلیسی و تنظیم‌کنندگان مالی آمریکا انجام شده است. این منابع گفته‌اند رایزنی‌های نهایی برای حل و فصل مسئله هنوز آغاز نشده‌اند. این ادعاها، مربوط به اتهاماتی هستند که دست‌کم ۵ سال پیش علیه بانک استاندارد چارترد مطرح شده‌اند.

 

 بانک استاندارد چارترد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همان‌طور که قبلاً آشکار کرده‌ایم کماکان به همکاری‌های کامل با تحقیقات درباره پایبندی‌مان در گذشته به تحریم‌ها ادامه می‌دهیم و رایزنی‌های مداومی با مسئولان آمریکایی داریم.»

 

مقام‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۲ این بانک مستقر در لندن را به انتقال مخفیانه میلیاردها دلار از طریق آمریکا برای مشتری‌های ایرانی تهم کرده‌اند. استاندارد چارترد با بررسی فعالیت‌های تجاری‌اش توسط نهادهای نظارتی مستقل و بیرونی موافقت کردند. 

 

اعمال جریمه‌های سنگین علیه بانک‌های کشورهای ثالث به دلیل نقض ادعایی تحریم‌های آمریکا یکی از روش‌های دولت این کشور برای ایجاد هراس درباره تجارت با ایران در سال‌های گذشته بوده است. واشنگتن سال ۲۰۱۴، بانک پی‌ان‌بی پاریبا فرانسه را با رقم بی‌سابقه ۹ میلیارد دلار جریمه کرد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------