بانک مرکزی هشدار داد؛ سرقت حساب‌های بانکی با تلفن/ مراقب باشید



اخبار,اخبار اقتصادی,عابر بانک

افرادی به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و یا قرعه‌کشی‌های رادیویی و تلویزیونی از صاحبان حساب بانکی تقاضای حضور مقابل دستگاه خودپرداز و یا اعلام اطلاعات کارت بانکی دارند، بانک مرکزی نسبت به کلاهبرداری این افراد هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، اخیرا افراد سودجو به صورت تلفنی با شهروندان تماس می گیرند و اعلام می کنند آنها برنده جایزه یکی از برنامه های صدا و سیما شده‌اند (جوایزی نظیر سفر به اماکن زیارتی داخلی و خارجی و کالاهایی مانند خودرو و ...). سپس با ترغیب آنها برای حضور مقابل دستگاه خودپرداز و یا اعلام اطلاعات کارت بانکی، با ترفندهای متقلبانه، اقدام به کلاهبرداری و سرقت از حساب بانکی آنها می‌کنند.

 

بانک مرکزی با اعلام این موضوع از  مردم خواسته تا از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش و ... به بهانه برنده شدن در مسابقه ها و یا قرعه کشی های رادیویی و تلویزیونی، جدا خودداری کنند.

باید یادآور شد که اگر قرار باشد وجهی به حساب افراد واریز شود، الزامی برای مراجعه به دستگاه خودپرداز و یا اعلام رمز اول و دوم کارت بانکی نیست. بنابراین این گونه تماس‌ها برای فریب دادن مردم خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------