سفره کارگران کوچک‌تر شده است



اخبار,اخبار اقتصادی,کارگران

یک کارشناس حوزه کار با بیان این که ساز و کار پرداخت کمک جبرانی دولت اعلام نشده است، گفت: ترمیم دستمزد و بهبود معیشت کارگران جدا از موضوع کمکهای جبرانی و اختصاص بسته‌های حمایت غذایی دولت است.

علی اکبر سیارمه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دولت برای کمک به معیشت دهک‌های پایین که نیازمند هستند، بسته‌های حمایتی در نظر گرفته است ولی با توجه به شرایط دشوار زندگی و وضع اقتصادی کنونی به نظر می‌رسد که کمک های جبرانی هم برای کارکنان رسمی و پیمانی و قراردادی و بازنشستگان درنظر گرفته شده است تا قدرت خریدشان بیش از این تنزل پیدا نکند.

 

وی افزود: مساله ترمیم دستمزد و بهبود معیشت کارگران جدا از موضوع کمک‌های جبرانی و اختصاص بسته‌های حمایت غذایی است و انتظار جامعه کارگری این است که در شرایط موجود که هزینه‌ها افزایش یافته و سفره کارگران کوچک‌تر شده نسبت به ارتقای معیشت کارگران اقدام عاجل صورت گیرد.

 

سیارمه تاکید کرد: کارگران همواره در تصمیمات مربوط به بحث حقوق و دستمزد و معیشت در پایین جدول قرار گرفته‌اند، در حالی که بسیاری از آنان جزو اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه به شمار می‌روند و نیازمند حمایت دولت هستند.

 

این کارشناس حوزه کار در پایان گفت: اگر دولت می‌خواهد چنین اقدام فراگیری را صورت دهد و آحاد جامعه را تحت پوشش قرار بدهد این امر نافی وظایفی نمی‌شود که در قبال قشر کارگر دارد و باید جامعه کارگری را در جایگاه خود ببیند.

 

وی با بیان این که ساز و کار طرح پرداخت کمک جبرانی اعلام نشده است، گفت: انتظار داریم باشرایطی که از نظر اقتصادی و بودجه‌ای داریم، طرح‌هایی ارائه شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

 

 به گزارش ایسنا، به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه و برابر مصوبه هیات وزیران، سازمان برنامه مجاز است، برای کارکنان رسمی، پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوقهای بازنشستگی کشوری، لشکری، حمایت و بازنشستگان شرکت فولاد و سایر صندوق‌ها که مجموع پرداختی آنها کمتر از ۳۰ میلیون ریال در ماه است، از طریق حساب بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آنها کمک جبرانی واریز کند. منابع مالی مورد نیاز این مصوبه از محل مصوبه دولت در خصوص طرح حمایت غذایی از گروههای کم درآمد تامین خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------