آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت



اخبار,اخبار اقتصادی,نفت

نتایج تحقیق رویترز نشان می‌دهد، تولید نفت اوپک در ماه اکتبر به بالاترین رقم از سال ۲۰۱۶ رسیده، اما میزان عرضه نفت ایران به‌دلیل تحریم‌های آمریکا کاهش ۱۰۰هزار بشکه‌ای را شاهد بوده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، نتایج تحقیق رویترز نشان می‌دهد، تولید نفت اوپک در ماه اکتبر به بالاترین رقم از سال 2016 رسیده، اما میزان عرضه نفت ایران به‌دلیل تحریم‌های آمریکا کاهش 100هزار بشکه‌ای را شاهد بوده است.

 

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد، 5 کشور تولید کننده عضو اوپک در ماه اکتبر 33.31 میلیون بشکه نفت تولید کرده‌اند، که 390 هزار بشکه در روز بالاتر از ماه سپتامبر و بیشترین رقم تولید این سازمان از دسامبر 2016 تاکنون است.

 

اوپک در ماه ژوئن تحت فشار ترامپ توافق کرد که به‌منظور کنترل قیمت‌ها و پر کردن جای خالی نفت ایران، تولید خود را افزایش دهد. قیمت نفت در روز سوم اکتبر به بالاترین رقم 4 سال گذشته یعنی 86 دلار و 74 سنت رسید، اما بعداً و با کاهش نگرانی‌ها از کمبود عرضه به حدود 76 دلار کاهش یافت.

 

کارشتن فریچ، تحلیلگر کومرزبانک در فرانکفورت در این باره گفت: «ظاهراً تولید کنندگان نفت در کنترل کاهش عرضه ایران و ونزوئلا موفق بوده‌اند».

 

در ماه اکتبر، تولید 12 کشور عضو اوپک افزایش داشت و میزان تبعیت این سازمان از توافق کاهش تولید از 122 درصد در ماه سپتامبر به 107 درصد کاهش یافت. این پایین‌ترین میزان پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید از زمان توافق ماه ژوئن تاکنون است.

 

بر اساس این گزارش، میزان تولید نفت امارات در ماه اکتبر با 200 هزار بشکه افزایش به 3.25 میلیون بشکه رسیده است. لیبی نیز تولید خود را 170 هزار بشکه افزایش داده و به 1.22 میلیون بشکه در روز رسانده است.

 

اما تولید نفت ایران در این ماه شاهد کاهش 100هزار بشکه‌ای بوده است. صادرات نفت ایران به‌دلیل در پیش بودن تحریم‌های نفتی آمریکا کاهش یافته، اما میزان این کاهش در ماه اکتبر کمتر از حد پیش‌بینی‌ها بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------