آمریکا ۸ کشور را از تحریم‌ نفتی ایران معاف کرد



اخبار,اخبار اقتصادی,تحریم نفتی ایران

آمریکا موافقت کرد به هشت کشور از جمله چین، ژاپن، هند و کره جنوبی اجازه دهد به خرید نفت ایران پس از اعمال تحریم ها در ۵ نوامبر ادامه دهند.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، آمریکا موافقت کرد به هشت کشور مثل ژاپن هند و کره جنوبی اجازه دهد به خرید نفت ایران پس از اعمال تحریم ها در 5 نوامبر ادامه دهند.

 

در حالی که هنوز هم هدف دولت ترامپ صفر کردن درآمد اقتصاد ایران است،این کشور مجبور شده است معافیت هایی به واردکنندگان نفت ایران ارائه دهد. این معافیت ها در قبال کاهش مداوم واردات نفت ایران و برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت اعطا شده است . مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد این معافیت‌ها در اواخر روز جمعه سخن خواهد گفت.

 

چین، بزرگترین واردکننده نفت ایران هنوز هم در حال مذاکره با آمریکا است ولی در بین این 8 کشور قرار دارد. این اطلاعات توسط دو تن از افرادی که با مذاکرات آشنایی داشتند، بدست آمده است.

 

دولت آمریکا باید با اعطای این معافیت ها تعادل دقیقی هم به وجود بیاورد. باید مطمئن شود بازار نفت کافی در اختیار دارد و جلوی افزایش قیمت مخرب بنزین را بگیرد و همچنین باید اطمینان حاصل کند که دولت ایران درآمد کافی نداشته باشد و گرنه تحریم هایش تاثیری نخواهند داشت.

 

مایک پمپئو قبلا گفته بود:« انتظار داریم خرید نفت خام ایران توسط تمام کشور ها به صفر برسد. در غیر این صورت تحریم خواهند شد». وی همچنین تاکید کرده بود که در حال مذاکره در مورد اعطای معافیت به کشورهایی هستند که میگویند نفت ایران برای صنعت انرژی آنها حیاتی است.

 

این معافیت ها موقتی هستند و آمریکا انتظار دارد این کشورها در ماه‌های آینده هم به کاهش واردات نفت ایران ادامه دهند. اطلاعاتی در مورد مقدار نفتی که این کشورها می توانند از ایران وارد کنند نداریم.

 

انتظار می‌رود اسامی کشورهای معاف شده در روز دوشنبه همزمان با اعمال تحریم های نفتی ایران منتشر شود. دولت ترامپ از این کشورها خواسته سایر روابط اقتصادی خود را با ایران قطع کنند،مثل تجارت کالاهایی که در لیست تحریم قرار ندارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------