وحشت غول‌های تکنولوژی از پایان شکوفایی/سهام‌ آسیایی افت کرد



اخبار,اخبار اقتصادی,سهام

روز پنج‌شنبه، سهام آسیایی تحت فشار سقوط پیشتازان تکنولوژی قرار گرفته و افت کرد؛ بر این اساس بسیاری این حرکت را، یک اصلاح برای حفظ سلامتی رشد سهام بعد از یک توالی سود قدرتمند می‌دانند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه سهام آسیایی تحت فشار سقوط پیشتازان تکنولوژی قرار گرفته و افت کرد. بسیاری این حرکت را یک اصلاح برای حفظ سلامتی رشد سهام، بعد از یک توالی سود قدرتمند می‌دانند؛ اما برخی دیگر آن را منادی رسیدن به اوج یک چرخه بزرگ و سرازیر شدن از آن می‌دانند.

 

ام‌اس‌سی‌آی، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپن ۰.۹ درصد افت کرد؛ این درحالی است که پیشتاز تکنولوژی، سامسونگ الکترونیکس، ۲.۹ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین میزان ۲ ماهه خود رسید و تی‌اس‌ام‌سی تایوان هم، ۱.۹ درصد سقوط کرد.

 

نیکی ۲۲۵ ژاپن ۰.۱ درصد افت کرد که بیشتر آن، تحت تاثیر سقوط ۲.۰ درصدی سازندگان ماشین‌آلات الکترونیکی بود.

 

در آمریکا نزدک، درحالی‌که سرمایه‌گذاران به بخش‌های مالی و سایر بخش‌ها منتقل شدند، ۱.۲۷ درصد سقوط کرد. اس‌اندپی۵۰۰ تقریبا بدون تغییر بود و داوجونز ۰.۴۴ درصد رشد کرد.

 

سهام آمازون دات کام، اپل، شرکت مادر گوگل؛ آلفابت و فیس‌بوک بین ۲ تا ۴ درصد سقوط کردند. در بین دیگر سهام‌های پرسود امسال، نت‌فلیکس ۵.۵ درصد سقوط کرد.

 

آن‌چه در بر این سهام‌ها فشار آورده است، احتمالا نگرانی‌هایی است که از گزارش هفته پیش مورگان استنلی آغاز شده است. در این گزارش پیش‌بینی شده است که چرخه بزرگ تقاضای تراشه حافظه، به زودی به قله خود می‌رسد و از آن به بعد نزولی خواهد شد.

 

برخی از بازیگران بزرگ بازار هم فروش سهام تکنولوژی را بیشتر به سودجویی انتهای سال مرتبط دانسته است.

 

سود شاخص نزدک همچنان برای امسال ۲۶.۸ درصد باقی مانده است که بیش از ۹ درصد از سود سهام اس‌اندپی۵۰۰ بالاتر است.

 

روز چهارشنبه سنای آمریکا یک گام دیگر برای تصویب قانون مالیاتی که اولویت اول کاخ سفید است، برداشت و شرایط را برای احتمال یک رای قاطع در آخر این هفته آماده کرد.

 

دلار در برابر ین تقویت شد و به نرخ ۱۱۲.۰۰ ین در برابر دلار رسید. این درحالیست که روز دوشنبه دلار به پایین‌ترین نرخ ۱۰ هفته‌ای خود یعنی ۱۱۰.۸۵ ین در برابر دلار رسیده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------