بهرام پارسایی: بیشترین آمار بیکاری مربوط به کارگران قطعه‌سازی‌ها است/ حقوق کارگران را افزایش نمی‌دهیم، لااقل بیکارشان نکنیم



اخبار,اخبار اقتصادی,بهرام پارسایی

یک نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باوجود این که بیشترین یارانه و تسهیلات به خودروسازان داده می‌شود اما بیشترین آمار بیکاری را در کارگران قطعه‌سازی داریم.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اعتراضات کارگری که این روزها در کشور شاهدش هستیم، گفت: معتقدم کارگرهایی که در واحدهای تولیدی و خدماتی که خصولتی است مشغول به کار هستند مشکلاتی دارند که <ن به این دلیل است که در  بخشی‌هایی خصوصی‌سازی  به نحو احسنت و درست صورت نگرفته است.

 

نماینده مردم شیراز با بیان این‌که در بعضی از واحدهای تولیدی و خدماتی رانت وجود دارد،‌ اظهار داشت: در بخشی از خصوصی‌سازی‌ها  رانت وجود دارد؛ در حال حاضر هم  گزارشاتی در کمیسیون اصل نود مطرح است و نمونه‌هایی از  رانت‌های کلان در بخش خصوصی وجود دارد.

 

وی درخصوص مشکلات و معضلات امروز واحدهای تولید و خدماتی عنوان کرد: مشکلات فعلی واحدهای تولیدی کشور آن است که ما اهلیت و توانمندی‌های افراد را برای سپردن پروژه‌های خاص شناسایی نکرده‌ایم. 

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشات کرد: در بحث واگذاری واحدهای تولیدی باید یک نکته مهم را در نظر گرفت؛ واحدهایی که مالک‌های آن درست، خوب و توانمند عمل می‌کنند باید حمایت شوند و آن دسته واحدهایی که صاحب‌شان توانایی مدیریت ندارند، باید به اشخاصی سپرده شود که توانایی‌های لازم را داشته باشد.

 

وی با تاکید بر این‌که نباید بگذاریم واحدهای تولیدی به تعطیلی کشانده شود،‌ گفت:تحت هیچ شرایطی نباید به سمتی برویم که واحدهای تولیدی و خدماتی تعطیل شوند. باتوجه به شرایطی که در حال حاضر وجود دارد اگر نمی‌توانیم اشتغال زایی داشته باشیم، حداقل باید بتوانیم آن‌چه را که موجود است را حفظ کنیم و نگذاریم که واحدهای تولید ما تعطیل شوند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که قدرت خرید مردم کاهش یافته است،‌بیان کرد: کارگران امروز یک یا دو میلیون دستمزد دریافت می‌کند که باتوجه به شرایط ارزشش به نصف رسیده بنابراین اگر نمی‌توانیم حقوقشان را در این تورم افزایش دهیم حداقل کاری نکنیم که آمار بیکاری در جامعه کارگری افزایش پیدا کند. 

 

وی خاطرنشان کرد: باید از تولیدکنندگان واقعی حمایت شود؛‌ با بخشودگی مالیاتی،‌ به تاخیر انداختن تسهیلات بانکی و یا حمایت دولت از بیمه کارگران، می‌توان بار بخشی از مشکلات را از روی دوش واحد‌های تولیدی برداشت و آنان را سرپا نگه‌ داشت.

 

پارسایی در ادامه عنوان کرد: باتوجه به تورمی که امروز وجود دارد قیمت مواد اولیه هم افزایش پیدا کرده واحده‌های تولیدی نیاز به سرمایه در گردش بیشتری دارند، مثلا در گذشته اگر یک واحد تولیدی به  ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش نیاز داشت امروز به ۴۰۰ میلیون نیاز دارد باید این سرمایه در گردش تامین شود تا کارخانه‌ها و واحدهای تولید به به تعطیلی کشیده نشوند.

 

وی با بیان این‌که امیدوارم وزیر صنعت به پیشنهادهایی که داده‌ عمل کند و یارانه‌ها را به تولیدکنندهگان واقعی بدهد، گفت: اطلاع دارم ۲ الی ۳ سال پیش یارانه، تسهیلات و منابع ارزی را به خودروسازان اختصاص دادند اما با این وجود ما بیشتر بیکاری را در بین کارگران قطعه‌سازی‌ها داریم و صدای‌شان در نمی‌آید،‌ چرا؟ چون پراکنده هستند و مانند کارگران نیشکر هفت تپه در یک جا نیستند که خواسته‌ها و صدایشان شنیده شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------