وزیر انرژی عربستان: آمریکا در موقعیتی نیست که به ما دستور دهد



اخبار,اخبار اقتصادی,وزیر انرژی عربستان

عربستان گفته است که آمریکا در موقعیتی نیست که بخواهد به ریاض دستور دهد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، در حالی که نمایندگان اوپک برای شرکت در نشست این سازمان در وین به سر می‌برند، «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان گفته است که کشورش برای کاهش تولید نفت نیازی به مجوز از آمریکا ندارد.

 

وزیر انرژی عربستان که در جمع خبرنگاران و یک روز قبل از نشست اوپک سخن می‌گفت، افزوده است که امریکا در موقعیتی نیست که بخواهد به عربستان دستور دهد چه انجام دهد.

 

به نظر می‌رسد اظهارات وزیر انرژی عربستان در واکنش به درخواست روز گذشته دونالد ترامپ صورت گرفته که از شرکت‌ها و تولیدکنندگان نفت خواسته بود تا قیمت را همچنان پائین نگه دارند.

 

خالد الفالح همچنین گفته است در واکنش به کاهش قیمت نفت، عربستان تصمیم دارد به میزان روزانه یک میلیون بشکه از تولیدات نفت خود را کاهش دهد، هرچند به سایر راه‌ها برای جلوگیری از سقوط قیمت نفت نیز توجه خواهد داشت.

 

قرار است روز جمعه اعضای اوپک و روسیه نشست خود را در مقر این سازمان در وین با هدف بررسی راه‌های جلوگیری از سقوط قیمت نفت برگزار کنند.

 

اظهارات خالد الفالح همچنین در شرایطی مطرح شده است که رویترز نیز روز گذشته خبر داد  وزیر انرژی عربستان با برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران دیدار کرده، هرچند وزارت خارجه عربستان این خبر را تکذیب کرد.

 

برخی کارشناسان گفته‌اند برای مقابله با افت جهانی قیمت نفت، اوپک باید تولید خود را بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------