آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد؛ شروع تدریجی باز شدن کانال‌های مالی با کشورهایی که نفت ایران را می‌خرند



اخبار,اخبار اقتصادی,عبدالناصر همتی

دکتر عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی از شروع تدریجی باز شدن کانال‌های مالی با کشورهایی که نفت ایران را می‌خرند، خبر داد.

به گزارش انتخاب، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

 

«با توجه به ثبات نسبی در بازار ارز، در کنار برنامه های بانک مرکزی برای تقویت تدریجی ارزش پول ملی، اکنون توجه جدی به تولید و رشد اقتصادی باید جزو الویت های اصلی سیاست های اقتصادی کشور باشد. در شرایط فعلی، تمرکز جدی بانک ها به نحوه تامین سرمایه در گردش تولید بسیار کلیدی است. توجه داشته باشیم ضرورت اصلاح نظام بانکی که امری فوری است، ما را در مسیر تضعیف بانکها که 90 درصد تامین مالی را بردوش دارند، قرار ندهد، بلکه سیاست پولی بطور هدفمند در راستای تقویت این کارکرد تغییر یابد. با خبرهای دریافتی از شروع تدریجی بازشدن کانالهای مالی با کشورهایی که نفت ایران را در این برهه برداشت می کنند و نیز عزم جدی صادرکنندگان در وارد کردن ارز صادراتی خود به چرخه اقتصاد نیازهای وارداتی تولید به سرعت، تخصیص و تامین خواهد بود. فقط این نکته را فراموش نکنیم که در سخت ترین شرایط تحریمی و یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------