آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

کارمندان در سال ۹۸ چقدر مالیات خواهند داد؟



اخبار,اخبار اقتصادی,محمد حسینی

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس با بیان اینکه «مالیات کارکنان دولت در سال ۹۸ کمتر از مالیات امسال خواهد بود، گفت: دریافت مالیات از کارمندان بستگی به این دارد که آن کارمند در کدام قشر حقوق‌بگیران قرار دارد. فردی که ۵ میلیون حقوق می‌گیرد متحمل ۱۰ درصد مالیات شود.

محمد حسینی در گفتگو با میزان، با اشاره به «سقف معافیت مالیاتی» در بودجه سال ۹۸ گفت: در راستای این معافیت مالیاتی شرایطی خوبی هم پیش‌بینی شده است؛ طبق این شرایط گفته شده است کارمندان تا سقف ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (ماهانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) در سال از مالیات معاف هستند و مازاد آن تا ۵ برابر به نرخ ۱۰ درصد و مابقی به نرخ ۲۰ درصد مالیات کسر می‌شود.

 

وی افزود: این در صورتی است که در قانون بودجه سال ۹۷ مازاد مالیاتِ تا سه برابر، به نرخ ۱۰ درصد و پنج برابر به نرخ مازاد ۱۵ درصد و مابقی آن تا ۲۵ درصد بود یعنی در سال ۹۷ رقم اخذ مالیات حقوق، بسیار بالاتر از پیش‌بینی رقمی است که امسال در بودجه سال ۹۸ داریم بنابراین میزان مالیات کارکنان دولت برای سال ۹۸ کمتر از سال ۹۷ خواهد بود.

 

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته دریافت مالیات از کارمندان بستگی به این دارد که آن کارمند در کدام قشر حقوق‌بگیران قرار دارد لذا فردی که ۵ میلیون حقوق می‌گیرد به نوعی متحمل ۱۰ درصد مالیات شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------