نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس: حداقل حقوق کارگر باید دو میلیون و 400 هزار تومان باشد



اخبار,اخبار اقتصادی,حقوق کارگر

یک نماینده مجلس اظهارداشت: بانک مرکزی 4 سال قبل اعلام کرده بود که یک خانواده 4 نفره باید 2 میلیون پانصد هزار تومان حقوق دریافت کنند در حال حاضر نیز یک کارگر نباید کمتر دستمزد ماهانه‌اش کمتر از دو میلیون و 400 هزار تومان باشد.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه ونایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با انتقاد از افزایش قیمت برخی از اجناس، گفت: متاسفانه قبل از آنکه حقوق کارگران و کارمندان افزایش یابد با شایعه بنزین 1500 تومانی اجناس افزایش قیمت داشت که تخم مرغ هم یکی از این اجناس است.

 

وی تصریح کرد: چرا ثبت سفارش تخم مرغ را در ساعتی که افراد خاصی می دانستند باز کردند تا آنها ثبت کنند و بعد بستند! سازمان بازرسی باید ورود کند که این آقازاده ها چه کسانی بودند که در آن چند ساعت ثبت سفارش کردند.

 

نایب رئیس فراکسیون کارگری با بیان اینکه حقوق باید با تورم و حتی بیشتر از تورم افزایش یابد،خاطرنشان کرد: نباید معیشت مردم را نادیده گرفت. 5 کالای اساسی داریم از جمله روغن، نان، قندو شکر، برنج و گوشت که دولت مکلف است این اجناس را با قیمت مناسب به دست مردم برساند و برای مستضعفان یارانه سبد کالا بدهند تا این افراد زنده بمانند. ما نباید هزینه های زندگی را بالا ببریم که مردم از بهداشت و غذایشان بکاهند و دچار افسردگی و بیماری شوند. در حال حاضر دولت باید بر فرض هزار تومان به مردم کمک کند اما اگر این اقدام انجام نشود باید 10 میلیارد برای درمانشان خرج کند.

 

قاضی پور افزود: لذا دولت باید جلوی افزایش بی رویه قیمت اجناس را بگیرد و حقوق را به اندازه ای بدهد که بانک مرکزی اعلام کرده است. بانک مرکزی 4 سال قبل اعلام کرده بود که یک خانواده 4 نفره باید 2میلیون پانصد هزار تومان حقوق دریافت کنند که باید این موضوع رعایت شود. دولت باید مشکل مسکن مردم را نیز حل کند مردم کاخ نمی خواهند و یک چارچوبی می خواهند که به راحتی در آن بخوابند.

 

وی با بیان اینکه افزایش حقوق باید پلکانی شود، یادآور شد: من به عنوان نماینده مجلس 5 میلیون 800 تومان حقوق دریافت می کنم و وزیر حدود 10 میلیون تومان، آن فردی که 10 میلیون حقوق می گیرد 10 برابر کل حقوق کارگر می شود.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما به عنوان فراکسیون کارگری با وزیر کار تعاون و امور اجتماعی و شورای دستمزد جلسات متعددی را برگزار کرده ایم تا به کارگر فشار کمتری وارد شود. حداقل حقوق کارگر باید  2 میلیون و 400 هزار تومان باشد.

 

اعتمادآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------