آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

عضو کمیسیون برنامه و بودجه: دولت تنها ۴ دهم درصد نرخ بیکاری را کاهش داد



اخبار,اخبار اقتصادی,کمیسیون برنامه و بودجه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طبق گزارش وزارت کار، دولت تنها توانسته ۰.۴ درصد نرخ بیکاری را کاهش دهد.

احمد خدابخشی در گفتگو با مهر، به تشریح جزئیاتی از جلسه عصر امروز(یکشنبه) کمیسیون برنامه و بودجه پرداخت و گفت: در جلسه امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونانش گزارشی از اشتغال روستایی و عشایری ارائه دادند.

 

نماینده مردم الیگودرز در مجلس افزود: طبق قانون، دولت مجوز داشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده و با تلفیق با منابع بانکی، برای توسعه اشتغال روستایی سرمایه‌گذاری کند.

 

وی افزود: طبق گزارش شریعتمداری، تا امروز ۵۵۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی پرداخت شده است.

 

خدابخشی تصریح کرد: شریعتمداری اعلام کرد «احتمالاً به دلیل افزایش نرخ ارز، منابع سرمایه‌گذاری در اشتغال روستایی به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت».

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طبق گزارش وزارت کار، نرخ بیکاری در روستاها ۶.۹ درصد و در شهرها ۱۱.۹ درصد است. مجموعه اقداماتی که دولت برای اشتغال انجام داده، تنها نرخ بیکاری را ۰.۴ دهم درصد کاهش داده است.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که طبق قانون، دولت مکلف بود نرخ بیکاری را به میزان ۰.۸ درصد کاهش دهد.

 

خدابخشی اظهار داشت: نمایندگان معتقد بودند دولت باید بر اساس مزیت‌های نسبی استان‌ها، برای اشتغال برنامه‌ریزی کند و آمایش سرزمینی را در نظر بگیرد.

 

نماینده مردم الیگودرز در مجلس می گوید: با توجه به افزایش قیمت‌ها، اعتباراتی که برای اجرای طرح‌ها در نظر گرفته شده بود، کافی نیست و باید ضریب تعدیلی برای این طرح‌ها در نظر گرفته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: وزیر کار بر لزوم حفظ اشتغال موجود تأکید می‌کرد و خواستار افزایش ردیف‌های کمک به خیریه‌ها و اعتبارات سازمان بهزیستی بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------